اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرکز قرآنی ‌گلپایگان در گلشهر کلنگ‌زنی شد

با حضور امام جمعه گلپایگان کلنگ احداث مرکز قرآنی فرهنگی امام صادق (ع) گلشهر از توابع شهرستان گلپایگان به زمین زده شد.

مرکز قرآنی ‌گلپایگان در گلشهر کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان امروز کلنگ احداث این مرکز با حضور امام جمعه، معاون فرمانداری، رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار گلشهر، تولیت موقوفه و مسئولان محلی و مردم منطقه به زمین زده شد.

ساختمان اولیه این مرکز توسط یکی از بانوان خیر منطقه از طرف خود و همسر مرحومش برای فعالیت‌های قرآنی فرهنگی، مذهبی و هنری وقف شده است که برای بازسازی و گسترش تخریب شده و قرار است بار دیگر با مشارکت خیران و مردم منطقه احداث شود.

این مرکز در دو طبقه با زیربنای 500 متر مربع به عنوان یک مرکز آموزشی دارای سالن اجتماعات چند منظوره در محله ورزنه شهر گلشهر و با مشارکت مهد قرآن کریم گلشهر احداث خواهد شد.

در این آیین امام جمعه گلپایگان ضمن تقدیر و تشکر از واقف این مرکز قرآنی فرهنگی، اظهار کرد: فرهنگ وقف باید در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در ادامه به لزوم ایجاد چنین مراکزی در سطح شهرستان تأکید کرد و افزود: شهرستان گلپایگان ازدیرباز مهد علما و فضا و مراجع تقلید بوده است و مراجع بزرگوار تقلید دوران نوجوانی و جوانی خود را در مراکز قرآنی و فقهی و حوزوی شهرستان سپری کرده‌اند.

وی توجه به موقوفات را امری ضروری بیان کرد و خواستار مشارکت مردم و خیرین در ساخت و تکمیل مرکز قرآنی فرهنگی امام صادق (ع) در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

تولیت موقوفه قرآنی فرهنگی امام صادق(ع) نیز در این آیین به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و اظهار کرد: برای مصون ماندن جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی وجود چنین مراکزی ضروری است. 

حجت الله جمالی تاکید کرد: هدف اصلی راه اندازی این مرکز، گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، تأکیدات قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی در ادامه از خانواده‌ها به ویژه مادران خواست تا ضمن آشنایی بیشتر با معارف قرآنی و انس با کتاب وحی در تربیت فرزندان خود و تحویل نسلی قرآنی، فاطمی و علوی به اجتماع اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/63014/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول