اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

دانش‌آموز قزوینی برنده جایزه بهداشت جهانی شد

کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: نقاشی صحرا قاسمی یکی از دانش‌آموزان قزوینی برنده جایزه سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز سلامت شد.

دانش‌آموز قزوینی برنده جایزه بهداشت جهانی شد

فاطمه طاهریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: صحرا قاسمی دانش‌آموز دبیرستان دخترانه پگاه آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان قزوین بوده که در مسابقه جهانی روز سلامت سال 2013 این موفقیت را کسب کرده است.

این مسئول ادامه داد: این دانش‌آموز خوش‌استعداد قزوینی توانست رتبه سوم مسابقه نقاشی سازمان بهداشت جهانی را در منطقه مدیترانه شرقی کسب کرده که با محوریت شعار هفته سلامت که "فشار خون را جدی بگیریم" بود.

وی افزود: آثار نقاشی دانش‌آموزان از سراسر استان قزوین با موضوع «فشار خون را جدی بگیریم‌» توسط اداره کل آموزش و پرورش این استان جمع آوری شد.

این مسئول عنوان کرد: تعداد کل این آثار که 300 نقاشی بوده توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان مورد بررسی قرار گرفت.

طاهریان خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته بر روی نقاشی‌های ارسال شده از دانش‌آموزان، نهایتا 20 اثر از این نقاشی‌ها انتخاب شده و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شدند.

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: تعداد 60 نفر از دانش آموزان برگزیده سطح استان نیز در این مسابقه مورد تشویق اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفتند.

طاهریان با اشاره به اینکه آثار برگزیده کشورها در پنج رده سنی هشت تا 9 سال، 10 تا 11 سال، 12 تا 13 سال، 14 تا 15 سال و 16 تا 18 سال در کشور مصر مورد داوری قرار گرفته است، گفت: نفرات دارای رتبه‌های برتر، علاوه بر لوح تقدیر، نسبت به رده سنی، جایزه‌ای معادل 100 تا 200 دلار دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/77020/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول