اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش قطع‌نامه 598 خبر داد

برگزاری همایش چهارم قطع‌نامه 598 با موضوع بررسی عملکرد دولت وقت

دبیر علمی همایش قطع‌نامه 598 از برگزاری چهارمین دوره این همایش با عنوان «دولت و جنگ» و با هدف نقش و عملکرد نظام اجرایی کشور در دوران دفاع مقدس خبر داد.

برگزاری همایش چهارم قطع‌نامه 598 با موضوع بررسی عملکرد دولت وقت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا بهداروند عصر امروز در نشست خبری چهارمین همایش قطع‌نامه 598 اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب محسوب می‌شود.

وی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی خسارت‌هایی جدی به ملت ایران وارد کرد اما خیرات و برکاتی را هم به دنبال داشت؛ این حادثه پس از هشت سال با پذیرش قطع‌نامه 598 از سوی جمهوری اسلامی، صلح را میان دو کشور حاکم ساخت.

دبیر علمی همایش قطع‌نامه 598 با اشاره به یکی از بهترین راه‌های تدوین تاریخ عاری از ابهامات و دخل و تصرف گفت: باید تاریخ هر حادثه‌ای را در زمان وقوع آن به رشته تحریر در آورد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس را گنجی برای ملت ایران دانسته‌اند و مردم وظیفه دارند این گنج را استخراج کنند، امروز ابهاماتی برای برخی افراد که در زمان جنگ حاضر نبودند و نیز برای نسل فردا وجود دارد که باید برطرف شوند.

بهداروند چرایی، ادامه و پایان دفاع مقدس را سه سئوال اساسی در این میان دانست و افزود: دبیرخانه همایش قطع‌نامه 598 پاسخ به سئوال سوم را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

دبیر علمی همایش قطع‌نامه 598 خاطرنشان کرد: تبیین رخدادهای داخلی و خارجی که موجب پذیرش قطع‌نامه از سوی جمهوری اسلامی یا به تعبیر امام راحل نوشیدن جام زهر شد، از جمله اهداف این همایش است.

وی با اشاره به سه دوره گذشته همایش قطع‌‌نامه 598 و نگاه فرهنگی این همایش به مسئله پذیرش قطع‌نامه عنوان داشت: امسال این همایش با عنوان «دولت و جنگ» با هدف نقش و عملکرد نظام اجرایی کشور در دوران دفاع مقدس یعنی بررسی عملکرد سه دولت وقت در زمان جنگ تحمیلی برگزار می‌شود.

بهداروند با بیان اینکه دبیرخانه این همایش به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست خاطرنشان کرد: بررسی‌های صورت گرفته تنها بر اساس واقعیات صورت می‌گیرد و هیچ دخل و تصرف سیاسی در آن وجود ندارد در حالی که برخی افراد عقیده دارند دبیرخانه این همایش در صدد تخریب‌های سیاسی و تحریف تاریخ است اما حقیقت امر اینگونه نیست.

دبیر علمی همایش قطع‌نامه 598 با تاکید بر شناسایی دقیق عوامل پذیرش قطع‌نامه از سوی امام خمینی(ره) گفت: باید پشت پرده همه حوادث این دوران کاملا روشن شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد موازنه قدرت را در جنگ‌‌ها تغییر می‌دهد تصریح کرد: دولت سوم در دوران دفاع مقدس به دلیل حضور تکنوکرات‌‌ها در وزارتخانه‌های اقتصادی نگاه مثبتی به حوزه دفاعی نداشت به طوری که در هر سال تنها یک عملیات مهم صورت می‌گرفت و این امر نشان می‌دهد دولت به طور تمام قد وارد پشتیبانی لجستیکی نشده بود.

بهداروند ادامه داد: فراخوان ارسال مقالات همایش چهارم با عناوینی چون اقتصاد و جنگ، دیپلماسی و دفاع مقدس، رابطه دولت و رهبری در دوران جنگ، رابطه آموزش عالی و نظام دفاعی، نقش و کارکرد مجلس در جنگ، راهبردهای دفاعی در دوران جنگ تحمیلی، روند جنگ در دوران دولت بنی صدر، نقش دولت در پایان جنگ، دولت نظامی یا سیاسی و جنگ تحمیلی، تفاوت دولت‌های ایران و عراق در جنگ و ناسازگاری نظام اجرایی با دفاع مقدس اعلام شده است.

دبیر علمی همایش قطع‌نامه 598 از رونمایی دو کتاب جدید در همایش چهارم خبر داد و افزود: «کاستی‌ها و بایسته‌های دفاع مقدس» و «امر دفاع و امام خمینی(ره)» عناوین این دو کتاب هستند و علاوه بر این، ویژه‌نامه‌ای هم شامل مجموعه مصاحبه‌ها با فرماندهان سیاسی و نظامی دوران دفاع مقدس در روز همایش توزیع می‌شود.

وی گفت: سعی می‌کنیم از برخی شخصیت‌های موثر و وزرای وقت در دوران دفاع مقدس و پذیرش قطع‌نامه در همایش چهارم دعوت کنیم تا بعضی شبهات موجود برطرف شوند.

بهداروند با بیان اینکه 15 خرداد سال جاری پایان زمان ارسال مقالات تعیین شده است عنوان داشت: این همایش در نیمه دوم تیرماه سال جاری در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش قطع‌نامه 598 جنگ نرم و اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی در دوره کنونی را مورد توجه قرار داد و افزود: بررسی نقش دولت در جنگ نظامی می‌تواند ما را به نقش دولت در جنگ نرم هم واقف سازد که سیاست‌های کلی آن توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده است.

وی از تولید نرم‌افزار معرفی دبیرخانه دائمی قطع‌نامه 598 و کتابچه راهنمای همایش چهارم خبر داد و گفت: گزارشی از سه دوره گذشته و محصولات آن و نیز معرفی کامل چهارمین همایش موضوع این محصولات فرهنگی است.

انتهای پیام/78004/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول