اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه خبر داد

اجرای طرح ساماندهی و تجمیع پسماندهای روستایی تربت حیدریه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه از اجرایی شدن طرح ساماندهی و تجمیع پسماند‌های روستایی در شهرستان تربت حیدریه خبر داد.

اجرای طرح ساماندهی و تجمیع پسماندهای روستایی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، سعید پشم‌چی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح ساماندهی زباله‎گاه‌های روستایی در دستور کار قرار گرفت و کمیته تخصصی با حضور کارشناسان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی، بنیاد مسکن و بخشداری‎ها تشکیل شد.

وی گفت: در اولین گام اراضی مورد نظر برای تجمیع زباله‎گاه‎های روستایی بخش کدکن شناسایی شد که پس از بررسی‎های کارشناسان، نقشه مکان برای دفن زباله‎های روستایی 17 روستا تعیین گردید و در این طرح به‌جای آلودگی در اطراف هر روستا، تحت عنوان زباله‎گاه مجتمع‎های زباله‎گاهی مدنظر قرار گرفته و نتیجه آن در صورت اجرای صحیح طرح، کاهش آلودگی اراضی ملی و مراتع و زمین‎های اطراف روستا است.

پشم‌چی تصریح کرد: این طرح برای اولین بار درسطح استان با همت و دقت نظر مسئولان و کارشناسان کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مورد پیگیری قرار گرفت و برای 150 روستای تربت حیدریه اجرا می‎شود.

وی افزود: در صورت اختصاص زباله‎گاه‎‏ها برای هر روستا، 150 نقطه آلوده می‎شد، ولی با اجرایی شدن این طرح علاوه بر کاهش آلودگی می‏توان مدیریت بهتری در اجرای قانون مدیریت پسماند داشته و حتی طرح‎های تفکیک و بازیافت زباله را در روستاها به اجرا رساند.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول