اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

انتخابات ایران در معادلات سیاسی داخلی و خارجی تاثیرگذار است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری مناسب انتخابات ریاست جمهوری در ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: این انتخابات می‌تواند در معادلات سیاسی داخلی و خارجی بسیار تاثیرگذار باشد.

انتخابات ایران در معادلات سیاسی داخلی و خارجی تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید برگزاری این انتخابات را چه از حیث شکلی و چه از حیث سیاسی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی منطقه و نیز نقشه‌های شومی که دشمنان ایران اسلامی برای به انزوا کشاندن نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، برگزاری مطلوب و مناسب این انتخابات حائز اهمیت است و می‌تواند در معادلات سیاسی داخلی و خارجی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی خراسان جنوبی را استانی با 731 هزار نفر جمعیت و 11 شهرستان دانست و افزود: خراسان جنوبی با دارا بودن مردمی متدین و همیشه در صحنه حضوری پرشور و شعور و حماسی در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه انتخابات داشته است.

استاندار خراسان جنوبی مشارکت مردم را از دیگر ویژگی‌های مردم خراسان جنوبی دانست و گفت: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی میزان مشارکت مردم خراسان جنوبی 5/84 درصد بود که از این حیث مقام دوم کشور را به خود اختصاص داد.

اختصاص بیش از 500 میلیارد تومان در بخش مسکن مهر خراسان جنوبی

رشید به خدمات و اقدامات بسیار مناسب دولت نهم و دهم در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون بالغ بر 500 میلیارد تومان در بخش مسکن مهر شهری و روستایی در استان هزینه شده است، این در حالی است که بالغ بر 540 میلیارد تومان نیز در بخش گازرسانی در استان هزینه شده است.

وی یادآور شد: با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی که از سوی دشمنان نظام و انقلاب صورت گرفته است حجم مبادلات تجاری خراسان جنوبی در سال گذشته بالغ بر 380 میلیون دلار بوده است که اقدامی درخور و شایسته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 20 درصد صادرات استان در سال 91 نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور متعلق به خراسان جنوبی است.

18 هزار نفر با 1290 شعبه اخذ رأی، انتخابات در خراسان جنوبی را برگزار می‌کنند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 18 هزار نفر نیروی اجرایی و نظارتی در انتخابات این دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همکاری می‌کنند، افزود: همچنین یک هزار و 290 شعبه اخذ رأی، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان را برگزار می‌کنند.

رشید به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب اسلامی با نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: با تمام توان تلاش می‌کنیم تا انتخاباتی سالم، با شکوه و با حضور گسترده مردم در استان با رعایت قانون برگزار کنیم تا مصداق واقعی حماسه سیاسی به وقوع بپیوندد.

وی برگزاری انتخابات در ایران را مصداق واقعی مردم سالاری دینی دانست و متذکر شد: در شرایط حساس داخلی و بین‌المللی چشم امید افکار عمومی به برگزاری انتخابات در ایران دوخته شده است چرا که ایران اسلامی اسوه‌ای تمام عیار در این زمینه در دنیا است.

استاندار خراسان جنوبی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خراسان جنوبی به منظور برگزاری انتخاباتی باشکوه اشاره کرد و اذعان داشت: بعد از صدور دستور شروع انتخابات به صورت رسمی از سوی وزیر کشور، ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها تشکیل و کمیته‌های زیرمجموعه نیز شکل گرفته و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند.

انتهای پیام/2248/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول