اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

ارسال بیش از 50 پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تشکیل بیش از 50 پرونده تخلفاتی به ارزش 6 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این پرونده ها برای رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد.

ارسال بیش از 50 پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی در قم

یونس عالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در طول تعطیلات نوروزی برای جلوگیری از هرگونه تخلف به صورت ویژه بر بازار و اصناف نظارت داشت، افزود: در طول اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز برای ساماندهی بازار و رفاه حال زائران کریمه اهل بیت (س) از اماکن اقامتی و فروشگاه‌های اطراف حرم حضرت معصومه (س) به صورت ویژه بازرسی صورت گرفت که در این راستا بیش از 50 پرونده تخلف تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به ارزش ریالی پرونده‌های تخلفاتی که در تعطیلات نوروز تشکیل شد بیان کرد: ارزش این پرونده‌ها بیش از 6 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: بخشی از این پرونده‌ها به گران‌فروشی اختصاص داشت که در این راستا بیش از 8/3 تن انواع میوه با ارزش 21 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

عالی‌پور ادامه داد: بخشی از این پرونده‌های تخلف به دلیل اعلام نکردن موجودی کالا‌های مشمول در یک انبار بود که ارزش ریالی این پرونده‌ها 563 میلیون و 692هزار ریال محاسبه شده است.

وی با بیان اینکه سودجویان از هر فرصتی استفاده می‌کنند ابراز کرد: در این مدت برخی افراد برای سودجویی و ایجاد فضای روانی در بازار، از ارائه کالا به مشتریان و یا قرار دادن اجناس در معرض دید عموم خودداری می‌کردند که با هوشیاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت این افراد شناسایی و با آنان به صورت جدی برخورد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تشکیل 10 مورد پرونده تخلف مرتبط با گران‌فروشی واحدهای اقامتی، مهمانپذیر و پارکینگ‌های سطح شهر خبر داد و گفت: این پرونده‌ها برای بررسی و صدور حکم قضایی به تعزیرات حکومتی ارسال شد که ارزش ریالی پرونده واحدهای اقامتی بیش از 24 میلیون ریال و ارزش ریالی پرونده پارکینگ‌ها بیش از 8/4 میلیارد ریال محاسبه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احتکار حدود 5/2 تن برنج هندی در یک واحد صنفی غیر فعال اشاره کرد و بیان داشت: ارزش این پرونده 111 میلیون و 600 هزار ریال است که برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

عالی‌پور در بخش پایانی سخنان خود از افزایش تعداد ناظران افتخاری و مردمی برای ایجاد شبکه نظارتی مردمی بر بازار و ارائه گزارش موارد تخلف خبر داد و خاطرنشان کرد: همدلی و پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت با مردم به همراه اعلام آمادگی ناظران افتخاری موجب ایجاد فرهنگ خود نظارتی در بازار استان قم شده است.

انتهای پیام/78005/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول