اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد:

بهره‌برداری از 6 پروژه بهداشتی درمانی در نیمه نخست امسال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از بهره‌برداری 6 پروژه بهداشتی درمانی در سطح استان یزد خبر داد.

بهره‌برداری از 6 پروژه بهداشتی درمانی در نیمه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدجلیل میرمحمدی عصر امروز در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل بخش اطفال بیمارستان شهید صدوقی یزد، بخش پیوند کلیه، راه‌اندازی بیمارستان سرطان، بهره‌برداری از بیمارستان شهید رهنمون یزد، بخش جراحی قلب و یک پروژه خیرساز در زمینه دیابت است.

وی ادامه داد: بیمارستان شهید رهنمون یزد از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین اعتبار شده و تا این لحظه وقفه‌ای در روند کار نبوده به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

میرمحمدی افزود: اعتبار در نظر گرفته برای اجرای این پروژه 36 میلیارد تومان بوده است که اعتبار تکمیلی این پروژه در سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه واریز خواهد شد و به زودی شاهد پایان کار و تکمیل آن خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از راه‌اندازی سایر پروژه‌ها تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: به ترتیب در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، مرداد و شهریور، پروژه‌هایی را بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نخستین مرکز جراحی قلب استان یزد در بیمارستان افشار واقع شده است، عنوان کرد: دومین بخش جراحی قلب استان یزد تا سوم خرداد ماه در بیمارستان شهید صدوقی بهره‌برداری خواهد شد.

میرمحمدی بیان داشت: بخش پیوند کلیه نیز در این بیمارستان حداکثر تا شش ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد و بیماران این استان در این زمینه دیگر مشکلی نخواهند داشت.

وی همچنین از احداث و بهره‌برداری تعدادی پروژه خیرساز در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: از آنجا که تامین اعتبارات پروژه‌های خیرساز بر عهده خیران است، نمی‌توانیم قولی برای تاریخ دقیق بهره‌برداری از این طرح‌ها بدهیم اما به طور قطع در سال جاری، تعدادی از این پروژه‌ها بهره‌برداری خواهد شد.

این مسئول در ادامه از بهره‌برداری از مرکز تخصصی و فوق تخصصی در زمینه آموزش و تشخیص درمان دیابت خبر داد و گفت: حداکثر تا یک‌ ماه آینده این مرکز هم بهره‌برداری و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح غربالگری دیابت در استان یزد افزود: استان یزد از نظر بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن در معرض خطر است و این بیماری در استان شیوع دارد.

وی عنوان کرد: عوارض کلیوی، عصبی، چشمی و پوستی و ... بیماران مبتلا را تهدید می‌کند و ما وظیفه داریم در این زمینه اقدامات پیشگیرانه و کنترلی داشته باشیم.

میرمحمدی تصریح کرد: متاسفانه تعداد قابل توجهی از جمعیت استان یزد در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و یا مراحل اولیه ابتلا را دارند که لازم است با شرکت در طرح غربالگری دیابت نسبت به کنترل قند خون و اقدامات پیشگیرانه، خطرات و عوارض ناشی از آن را به تاخیر بیندازند.

وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، هر سه سال یک‌ بار باید این طرح را اجرا کنیم که طی دو مرحله در سال‌های 87 و 90 در شهر یزد و شهرستان‌های صدوق و میبد به مرحله اجرا گذاشته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: در مرحله نخست اجرای طرح 30 درصد در شهر یزد، 70 درصد از شهرستان میبد و 60 درصد از جمعیت شهرستان صدوق زیر پوشش طرح غربالگری قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه علائم خاصی برای تشخیص بیماری دیابت وجود ندارد، یادآور شد: تا قبل از انجام آزمایش نمی‌توان تشخیص داد که آیا فرد دچار بیماری دیابت است یا خیر به همین دلیل ضرورت دارد تا از افراد آزمایش به عمل آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از قرار گرفتن این دانشگاه در جمع دانشگاه‌های تیپ یک کشور خبر داد.

میرمحمدی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد در 28 اسفند سال گذشته به تیپ یک کشوری تبدیل شد و نخستین دانشگاهی است که بعد از انقلاب به این درجه دست یافت.

وی تعداد دانشگاه‌های تیپ یک کشوری را 9 دانشگاه برشمرد و ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی ایران هشت دانشگاه موفق به کسب تیپ یک کشوری شده بودند.

قبل از این نشست خبرنگاران در تور یک روزه‌ای که به همت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد، از مراکز بهداشت و درمان استان یزد در شهرهای مختلف بازدید کردند.

انتهای پیام/90004/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول