اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی استان همدان خبر داد

رتبه سوم همدان در مبارزه با قاچاق کالا در کشور

جانشین فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: استان همدان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز از استان‌های سرآمد و پیشرو در کشور است و موفق شده رتبه سوم کشوری را از آن خود کند.

رتبه سوم همدان در مبارزه با قاچاق کالا در کشور

محمد مهدیان‌نسب در حاشیه برگزاری کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: موقعیت حساس استان همدان در بین استان‎‌های غربی و نزدیکی و مسیر تردد همدان به مرز‌های عراق باعث شده تا قاچاقچیان از طریق‌های راه‌های مواصلاتی استان اقدام به قاچاق کالا کنند که در این زمینه ناجا اقدامات شایسته و درخوری را انجام داده است.

وی افزود: در سطح استان گلوگاه‌ها و پست‌های ایست و بازرسی به صورت شبانه‌روزی ورود و خروج خودروهای سنگین و سبک را رصد می‌کنند و این موضوع موجب شده تا استان همدان در بحث ورود به مبارزه با قاچاق کالا و ارز از استان‌های سرآمد و پیشرو در کشور باشد و موفق شده رتبه سوم کشوری را از آن خود کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به کشفیات خوبی که در سال گذشته توسط نیروهای گشتی و حاضر در پست‌های بازرسی انجام شده، تصریح کرد: در این ارتباط کشف تجهیزات و وسایل نصب ماهواره و قطعات متعلق به گیرنده‌های ماهواره‌ای به گونه افزایش داشته که در حدود 490 درصد افزایش کشف را شاهد بودیم.

به گفته وی، استان همدان موفق شده در کشف قاچاق لوازم یدکی خودروی خارجی به افزایش چشم‌گیری بالغ بر 625 درصدی برسد که این نشانگر هوشیاری و مراقبت نیروهای انتظامی در بحث مبارزه با قاچاق کالا است.

مهدیان‌نسب با اشاره به کشف برنج خارجی قاچاق که از کشور عراق وارد کشور می‌شود، یادآور شد: در حوزه کشف مواد غذایی و برنج خارجی بیشترین کشف را داشته‌ایم که این رقم بالغ بر 60 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

وی یادآور شد: در این راستا هفت انبار احتکار برنج نیز در استان همدان کشف و با عاملان آن برخورد شد و ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان همدان اضافه کرد: کشفیات قاچاق و ارز توسط نیروهای انتظامی استان در سال گذشته منجر به تشکیل 11 پرونده بزرگ شد که با بررسی‌های انجام شده ارزش ریالی این تعداد پرونده بالغ بر 100 میلیون تومان و در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با تأکیدات فرماندهی انتظامی استان، انجام گشت‌های نظارتی برای مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان طبق برنامه صورت گرفته و علاوه بر گشت‌های شبانه‌روزی در این زمینه گشت‌های تخصصی نیز دایر شده است که در سطح راه‌ها و مبادی ورودی و خروجی استان مستقر هستند.

مهدیان‌نسب در پایان گفت: ارتقای امنیت بستر تولید، از اولویت‌های فرماندهی ناجا در استان است  که اشراف اطلاعاتی و افزایش قدرت کشف و پیش بینی برای این وضعیت با رویکردی اطلاعاتی از اهداف امسال است که تشدید و برخورد با جرایم قاچاق کالا و ارز را به صورت جدی‌تر در دستور کار سال 92 قرار گرفته است.

انتهای پیام/89020/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول