اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در خراسان شمالی

سری دوم سلسله همایش‌های «از مرتضی تا مرتضی» آغاز شد

سری دوم سلسله همایش‌های «از مرتضی تا مرتضی» با حضور دوست و پژوهشگر آثار شهید آوینی با پنج موضوع مختلف در بجنورد آغاز شد.

سری دوم سلسله همایش‌های «از مرتضی تا مرتضی» آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، به گفته مسئولان برگزاری این همایش‌ها طرح از مرتضی تا مرتضی برای نخستین بار در استان خراسان شمالی آغاز به کار کرده که هدف از برگزاری این همایش بزرگداشت دو شخصیت کلیدی انقلاب اسلامی در بحث‌های نظری و عملی است.

این دو شخصیت بزرگوار سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی و نیز علامه شهید مرتضی مطهری هستند که این همایش‌ها بنا دارد بین تاریخ شهادت این دو عزیز به معرفی شخصیت؛ آثار و اندیشه‌های آنان بپردازد.

لذا برنامه‌های سری دوم این همایش‌ها با عنوان «روایت غربت» به شرح زیر اعلام می‌شود:

امروز «چهارشنبه 28 فروردین» در مکان حوزه هنری انقلاب اسلامی از ساعت 17 الی 19 همایشی تحت عنوان سیری در آثار شهید آوینی ویژه هنرمندان و فعالان فرهنگی استان به همت حوزه هنری خراسان شمالی برگزار می‌شود.

همچنین در این روز در مکان مسجد امام خمینی (ره) از ساعت 20 تا 21 همایشی با موضوع معرفی اندیشه‌های شهید آوینی برای عموم مردم به همت کانون بصیرت مسجد امام(ره) برگزار می‌شود.

در روز پنج شنبه ساعت 7:30 تا 9 صبح  در حوزه علمیه امام خمینی (ره) نیز همایشی تحت عنوان معرفی شخصیت و آثار شهید آوینی ویژه طلاب به همت مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار خواهد شد.

همچنین در همین روز از ساعت 10 تا 12 صبح در مکان دانشگاه پیام نور بجنورد همایشی در خصوص نقد تمدن غرب با حضور دانشجویان استان به همت بسیج دانشجویی و هیئت دانشجویی شهدای گمنام برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، در انتهای این روز نیز از ساعت 17 تا 19 همایشی به عنوان اختتامیه سری دوم همایش‌های از مرتضی تا مرتضی در مکان سالن کتابخانه دهخدا همایشی با عنوان هنر؛ فرهنگ و تهاجم فرهنگی با حضور گروه مطالعاتی آثار شهید آوینی به همت موسسه نسیم حیات برگزار می‌شود.

سخنران تمام این همایش‌ها حجت‌الاسلام محسنی دوست شهید آوینی و مسئول بررسی آثار وی در موسسه روایت فتح و دکتر سیاسر دارای دکترای هنر است.

طرح «از مرتضی تا مرتضی» با برگزاری نخستین همایش خود در بیستم  فروردین ماه هم‌زمان با شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان بصیرت دانشگاه پیام نور با عنوان «روایت راوی» کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/63001/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول