اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان:

ثبات کشور در گرو اقتدار ارتش است

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان با بیان اینکه اقتدار ارتش و نیروهای مسلح باعث ثبات و قوام کشور است، گفت: امنیت و قدرتی که اکنون در ایران اسلامی حاکم است مرهون فداکاری نیروهای ارتش است.

ثبات کشور در گرو اقتدار ارتش است

حجت‌الاسلام علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به 29 فروردین با عنوان روز ارتش اظهار کرد: طبق اصل 143 و 144 قانون اساسی، ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

وی افزود:‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران باید ارتشی مکتبی و مردمی باشد و افرادی شایسته را به خدمت بپذیرد که به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن بوده و در راه تحقق آن فداکار باشند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان با اشاره ضرورت و اهمیت ارتش بیان داشت:‌ با بررسی انقلاب‌ها این امر مشهود می‌شود که در هر انقلابی که ارتش آن کشور عقب کشیده و از انقلاب حمایت نکرده و در مقابل مردم قرار گرفته آن انقلاب با تأخیر به پیروزی رسیده است.

وی ادامه داد: با ورود امام خمینی(ره) به ایران نیروی هوایی ارتش با ایشان بیعت کردند و با پیوستن ارتش به مردم کمر طاغوت شکست که در آن لحظه امام فرمودند لحظه شادی بندگان خدا و یأس ستمگران است.

محمدی با اشاره به نقش ارتش در غائله کردستان تصریح کرد: قبل از شروع جنگ تحمیلی و به وجود آمدن غائله کردستان با دستور حضرت امام ارتش در کردستان حضور یافت و آن غائله را پایان بخشید.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: کردستان از جمله مناطقی بود که برای مدتی به عرصه تاخت و تاز عمال شرق و غرب تبدیل شده بود و توطئه‌های فراوانی توسط گروهک‌های فاسد الحادی در این منطقه شکل گرفت.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان افزود: با دستور امام راحل مبنی بر اعزام ارتش به کردستان و دفاع از حریم مقدس اسلام و ایران و مردم غیور و انقلاب ایران، ارتش در کردستان حضور یافت و برگ‌های زرینی را در تاریخ به یادگار گذاشت.

وی ابراز داشت: طی هشت سال دفاع مقدس نیز ارتش دوشادوش برادران سپاهی و خیل عظیم بسیج و نیروهای مردمی به دفاع از کشور و کیان اسلام پرداخت و متجاوزان را سرکوب کرد و در این راه شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام کرد.

محمدی با اشاره 48 هزار شهید ارتشی گفت: بعد از جنگ نیز ارتش با حضور در مرزها و دفاع از تمامیت ارضی چهره درخشانی از خود را به نمایش گذاشت.

*شعار ارتش ایران با شعور و حسین‌گونه است

وی با بیان اینکه ارتشی که جنگ را در میدان‌های واقعی نبرد درک نکرده است نمی‌تواند یک ارتش واقعی و سرافراز باشد، تصریح کرد: ارتش ایران جنگ را تجربه و با خون خود لمس کرده و یک ارتش واقعی، آبرومند و سرافراز است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نبرد ارتش ما نه برای افزون‌طلبی بلکه برای دفاع از کشور، اسلام و انقلاب بوده است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای مأموریت و وظایف الهی خود شهدا و دلاوران بسیاری چون شهید نامجو، فلاحی، کلاهدوز، فکوری، صیاد شیرازی و... را تقدیم اسلام کرده است.

وی با بیان اینکه شعار ارتش ایران با شعور و حسین‌گونه است، ابراز داشت: ارتش ایران همچون کسانی که در محضر امام حسین(ع) بودند، از امام خود دفاع کردند و اکنون نیز ولایتمدار و پا در رکاب بوده و با فرمان مقام معظم رهبری می‌توانند مانند هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن بایستند.

محمدی با اشاره به نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش توسط امام راحل عنوان کرد: امام راحل(ره) با آینده‌نگری خود، 29 فروردین را روز ارتش اعلام کردند و فرمودند ارتش باید در این روز در شهرهای بزرگ رژه برود و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران نشان دهد.

وی اضافه کرد: امام(ره) از ملت ایران نیز خواستند تا از ارتش استقبال کنند و آن را به رسمیت بشناسند چرا که ارتش در خدمت اسلام و انقلاب آمده بود.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان گفت: امام خمینی(ره) با دوراندیشی و هوشیاری خود خط بطلانی بر خواسته کسانی که وابسته کشورهای غربی و دشمنان انقلاب و ملت بودند و زمزمه انحلال ارتش را سر می‌دادند، کشیدند.

وی با بیان اینکه اقتدار ارتش و نیروهای مسلح باعث ثبات و قوام کشور است، بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با حرکت در خط ولایت‌ فقیه و حمایت و اطاعت از رهبر معظم انقلاب در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و به آنان اجازه هیچ تعرضی را نخواهند داد.

محمدی با اشاره به پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای انقلاب تأکید کرد: ارتش ایران نیز از نظر تسلیحاتی به ویژه در زمینه تسلیحات و تجهیزات دفاعی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته و به خودکفایی رسیده است.

وی با بیان اینکه نیروهای ارتشی ایران نیروهایی انقلابی، ولایتمدار، پا در رکاب، متعهد و در خدمت مردم و مقام معظم رهبری هستند، تأکید کرد: امنیت و قدرتی که اکنون در ایران اسلامی حاکم است مرهون فداکاری این عزیزان است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان در پایان خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت ‌سال دفاع مقدس شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب کرد و ما نیز باید در راه شهدا قدم برداریم و ادامه دهنده نهضت امام باشیم.

انتهای پیام/89006/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول