اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سفر رئیس قوه مقننه به مناطق زلزله‌زده

زلزله زدگان: سرپناه مهم‌ترین خواسته ماست/ لاریجانی: زندگی عادی را برقرار می‌کنیم

زلزله‌زدگان شهرستان دشتی در گفت‌وگو با رئیس مجلس مهم‌ترین خواسته خود را ساخت سرپناه اعلام کردند.

زلزله زدگان: سرپناه مهم‌ترین خواسته ماست/ لاریجانی: زندگی عادی را برقرار می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، با وجود امدادرسانی وسیع و گسترده در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی، اما زلزله‌زدگان ساخت خانه‌های تخریبی خود را از مسئولان خواستار شدند.

این در حالی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت پیگیر ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده است.

امروز نیز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مناطق زلزله‌زده، مشکلات و نیازمندی‌های زلزله‌زدگان بررسی شد.

تعیین بودجه برای کمک به زلزله‌زدگان دشتی در مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع زلزله شهرستان دشتی در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و در همین ارتباط بودجه‌ای برای کمک به زلزله‌زدگان تعیین شده است.

علی لاریجانی صبح امروز در بدو ورود به بوشهر و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف سفر من به استان بوشهر بررسی و رفع مشکلات زلزله‌زدگان است، اظهار داشت: هفته گذشته در مجلس قانونی تصویب شد که چگونه می‌شود مشکلات مناطق زلزله‌زده را حل کرد.

وی بیان کرد: در این زمینه مسئولیت‌ها مشخص شده و بودجه‌ای برای زلزله‌زدگان شهرستان دشتی در نظر گرفته شده و گزارشاتی هم از امور رسیدگی به زلزله‌زدگان به من داده شد.

گفت‌وگوی رئیس مجلس با زلزله‌زدگان دشتی

علی لاریجانی به روستای زلزله‌زده چاهگاه در شهرستان دشتی رفت و با مردم زلزله‌زده این روستا گفت‌وگو کرد.

در جریان بازدید رئیس قوه مقننه از روستای زلزله‌زده دشتی مردی 65 ساله با رئیس مجلس به گفت‌وگو پرداخت و به وی گفت: در زلزله یک هفته گذشته زندگی 50 ساله خود را از دست دادم.

یک زن زلزله‌زده هم با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کرد، این زن گفت: خدمات خوبی به زلزله‌زدگان صورت گرفته و مایحتاج به وفور یافت می‌شود اما تنها خواسته ما این است که خانه‌های تخریب شده‌مان بازسازی شود تا بتوانیم به زندگی عادی خود برگردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز خطاب به وی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا بتوانیم خواسته‌های شما از جمله بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده را بسازیم.

تدابیر ویژه برای رسیدگی بیشتر به زلزله‌زدگان شهرستان دشتی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تدابیر ویژه‌ای برای رسیدگی بیشتر به آسیب دیدگان از زلزله داریم که پس از بررسی آنان را اجرا خواهیم کرد.

علی لاریجانی در ادامه سفر به مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی به شهر زلزله‌زده شنبه سفر کرد و با حضور در جمع زلزله‌زدگان مسائل و مشکلات آنان را پیگیری کرد.

آسیب‌دیدگان عمده مشکلات خود را آواربرداری، بازسازی سریع مسکن و افزایش متراژ واحدهای مسکونی در حال ساخت عنوان کردند.

آنان همچنین بازگشت به زندگی عادی را خواستار شدند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه کمک‌های ویژه‌ای به زلزله‌زدگان خواهد شد، گفت: تدابیر ویژه‌ای برای رسیدگی بیشتر به آسیب دیدگان از زلزله داریم که پس از بررسی آنان را اجرا خواهیم کرد.

4 مرکز فروش مایحتاج مورد نیاز زلزله‌زدگان ایجاد شد

استاندار بوشهر گفت: از رهبر معظم انقلاب که با پیام سراسر مهر و محبت خود موجب تسلی‌خاطر بازماندگان و ایجاد انگیزه برای مسئولان به‌منظور امدادرسانی بیشتر شد سپاس‌گزاریم.

فریدون حسنوند صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان اظهار داشت: از رهبر معظم انقلاب که با پیام سراسر مهر و محبت خود موجب تسلی‌خاطر بازماندگان و ایجاد انگیزه برای مسئولان به‌منظور امدادرسانی بیشتر شد سپاس‌گزاریم.

وی افزود: رئیس جمهور نیز دقایقی پس از وقوع زلزله تماس تلفنی داشت و در چندین نوبت پیگیر مسائل مربوط به زلزله‌زدگان بوده و هست.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در سفر معاون اول رئیس جمهور به مناطق زلزله‌زده مصوبات خوبی برای کمک به زلزله‌زدگان تصویب شد که اجرای آن نقش مهمی در کاهش مشکلات زلزله‌زدگان خواهد داشت.

حسنوند خاطرنشان کرد: کار آواربرداری در روستای درویشی به پایان رسیده و در دیگر مناطق هم به زودی به پایان خواهد رسید.

وی گفت: برای رفاه حال زلزله‌زدگان، 4 مرکز فروش مایحتاج مورد نیاز زلزله‌زدگان در مناطق زلزله‌زده تعیین شده است.

انتهای پیام/66006/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول