اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه بین‌المللی علامه محدث نور:

غرب خاستگاه فرقه‌های انحرافی است

معاون فرهنگی دانشگاه علامه محدث نور گفت: غرب، خاستگاه فرقه‌های انحرافی است.

غرب خاستگاه فرقه‌های انحرافی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام مفید فیاضی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: دشمن برای مقابله با اسلام و انقلاب از گرایش‌های دینی، قومی و مذهبی به ویژه در مناطق مرزی استفاده می‌کند.

وی ابراز داشت: غربی‌ها زمانی که از نظر مادی اشباع شدند، از نظر معنوی احساس خلأ کردند و چون در غرب معنویت معناگرا وجود نداشت به شرق از جمله هند رجوع کردند و از معنویت‌های شرق برای پرکردن خلأ در غرب بهره بردند.

فیاضی تصریح کرد: ابتدا این امر برای پرکردن خلأ معنوی شروع شد و گاهی برای اعتراض به پوچی انجام می‌شد و بعد با نام تصوف و البته صوفی‌گری ادامه یافت و اکنون وجود دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور تصریح کرد: از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران، دینی و معنوی بود، جریان سیاسی آنها علیه انقلاب ایجاد و جریان‌های متعدد شکل گرفت که مهم‌ترین آن شیطان‌پرستی است.

وی، علل برخی گرایش‌ها را ناآگاهی ذکر کرد و ابراز داشت: دشمن چون مستقیماً نمی‌تواند با دین مقابله کند در کنار معنویت‌گرایی و استفاده از عنوان دین به مبارزه با دین آمد.

معاون فرهنگی دانشگاه علامه محدث نور ادامه داد: ایجاد جریان انحرافی ذات هر انقلاب است و چون گرایش معنویت در ذات همه است، بنابراین باید مردم را با اسلام اصیل آشنا کرد و عرفان واقعی را با معرفی الگو مانند حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س)، علمای امروز مانند آیت‌الله بهجت، تهرانی و...شناساند.

فیاضی، تنها راه مقابله با جریان‌های انحرافی را تمسک به ذات اقدس الهی و ائمه (ع) دانست.

فرماندار نور نیز در این جلسه اظهار داشت: دشمن زیرکانه و هنرمندانه در قالب دین و معنویت به سراغ جوانان می‌رود و با این حربه در واقع اسلام و انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.

علی‌محمد صمدیان ابراز داشت: دشمن با تهاجم فرهنگی و ترویج فرق مختلف به اصطلاح معنویت‌گرایی را رواج می‌دهد و جوانان را به دام می‌اندازد تا با اسلام مقابله کنند، بنابراین باید تلاش کرد تا جامعه حفظ شود.

انتهای پیام/86023/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول