اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

واحدهای بزرگ صنعتی خراسان شمالی کمترین مشکلات کارگری را دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی کم‌ترین مشکلات واحدهای کارگری را مربوط به بخش‌های تولیدی و صنعتی این استان دانست.

واحدهای بزرگ صنعتی خراسان شمالی کمترین مشکلات کارگری را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی حسین‌پورپاکزاد بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با محوریت برنامه‌های هفته کارگر اظهار کرد: عمده مشکلات کارگری مربوط به واحدهای کارگاهی کوچک بوده که به دلیل عدم ثبت و ضبط و نبود دفاتر و اسناد با مشکلات مواجه هستند.

وی با بیان اینکه شمار مشاغل سخت و زیان آور 35 مورد از مشاغل را شامل می‌شود، افزود: بر همین اساس این مشاغل به ازای یک سال کارکرد 5/1 سال سابقه محسوب می‌شود.

حسین‌پورپاکزاد شمار درخواست‌هایی برای بهره‌مند شدن از مزایای مشاغل سخت و زیان آور در سال گذشته را 736 مورد درخواست برشمرد و گفت: از این تعداد 330 مورد از درخواست‌های افراد در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفت.

وی شمار پرونده‌های تشکیل شده در مرحله سازش طی سال گذشته در استان را یک هزار و 102 پرونده عنوان کرد و افزود: از این تعداد 634 پرونده معادل 58 درصد از مجموع این پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، 735 پرونده نیز در هیئت تشخیص مورد رسیدگی که 202 مورد منجر به سازش شد.

وی با بیان اینکه در هیئت حل اختلاف کارگری نیز 240 پرونده ارجاع شده است، افزود: از این تعداد 64 پرونده به صلح و سازش رسید.

حسین‌پورپاکزاد در پاسخ به سوالی درباره تعدیل نیرو در واحدهای کار و کارگری استان تصریح کرد: تعدیل نیرو را قبول نداشته و اگر کارگری در این ارتباط بیکار شده باید از سوی کارفرما به کار بازگردانده شود.

وی همچنین از برخورداری 729 نفر از کارگران استان از مقرری بیکاری در سال گذشته هم خبر داد و گفت: این تعداد کارگر بدون میل و اراده بیکار شده که از مزایای قانون مقرری بیکاری استفاده می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه این استان جزو استان‌های ممنوع برای حضور و اشتغال اتباع بیگانه بوده است، افزود: خوشبختانه هیچ‌گونه حضور اتباع بیگانه را در کارگاه‌ها و اشتغال در استان نداشته‌ایم.

وی یکی از مهم‌ترین توفیقات این اداره کل را کسب عنوان برتر در جشنواره رای هیئت‌های صلح و سازش برشمرد و اظهار کرد: در این راستا خراسان شمالی به عنوان استان نمونه انتخاب و تقدیر شد.

حسین‌پورپاکزاد شمار تشکل‌های کارگری در استان که در سال گذشته تشکیل شد را چهار تشکل عنوان کرد و گفت: اکنون شمار تشکل‌های کارگری به 11 تشکل افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: 47 نماینده نیز به مجموع نمایندگان کارگری استان در همین مدت افزوده که شمار این نمایندگان به 95 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی یادآور شد: هم‌اکنون 25 انجمن صنفی کارفرما و پنج انجمن صنفی کارگری در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات این اداره کل برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی برای واحدها بوده است، افزود: در همین راستا کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای کارگاه‌های بالای 20 نفر برگزار می‌شود.

حسین‌پورپاکزاد معرفی گروه‌های کاری نمونه استان را هم برشمرد و گفت: تاکنون 14 گروه کاری استان در سطح کشور عناوین برتر را کسب کرده‌اند.

وی معرفی دو کارآفرین برتر کشوری در بخش صنایع دستی و سنگ‌های تزیینی از استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: افزون بر این چندین سرپرست نمونه خانوار نیز به واسطه تلاش‌های انجام شده مورد تجلیل قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر گفت: به همین منظور برگزاری همایش‌ها، مسابقات ورزشی، دیدار با ائمه جمعه، غبارروبی مزار شهدا، نواخته شدن زنگ روز کارگر به اجرا در خواهد آمد.

وی از حضور کارگران نخبه استان در مراسم دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به مناسبت هفته کارگر خبر داد.

به گزارش فارس، 5 تا 11 اردیبهشت به عنوان هفته کارگر نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول