اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

98.5 درصد از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد پایدار است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده از سوی این نهاد، 98.5 درصد از طرح‌های اشتغالزایی ایجاد شده کمیته امداد استان پایدار بوده است.

98.5 درصد از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امان‌الله حسین‌پور در نشست ساماندهی سرمایه گذاری و توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اظهار کرد: به همین خاطر اشتغال زایی در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر به کمیته امداد واگذار شده است.

وی با بیان اینکه این نهاد براساس دستورالعمل‌ها و چارچوب‌های ابلاغی در این ارتباط عمل می‌کند، افزود: بی تردید کمیته امداد در بحث مشاغل خرد موفق عمل کرده و الگوی مناسبی در این زمینه است.

حسین‌پور به ویژگی طرح‌های اشتغالزائی این نهاد اشاره کرد و گفت: ارائه طرح‌های توجیهی مناسب، نظارت بر طرح‌ها و همچنین انجام بیمه‌ها باعث شده تا طرح‌های کمیته امداد موفق باشند.

وی با بیان اینکه در سال 90 با 260 میلیارد ریال تسهیلات منابع بانکی 6 هزار فرصت شغلی در استان توسط این نهاد ایجاد شد، اظهار کرد: افزون بر این 10 هزار شغل نیز از محل صندوق اشتغال در این راستا رقم خورد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه سقف تسهیلات اشتغال‌زایی در این نهاد 150 میلیون ریال رسیده است، گفت: همچنین 100 میلیون ریال تسهیلات نیز از محل صندوق کمیته امداد برای آن دسته از طرح‌هایی که برای اجرا به تسهیلات بیشتری نیاز داشته، پیش بینی شده است.

وی از دام‌پروری، کشاورزی به عنوان بیشترین بخش‌های مورد توجه در این نهاد یاد کرد و افزود: امید می‌رود با مشارکت دستگاه‌ها در حوزه مشاغل این نهاد گام‌های بلندتری برای کاهش بیکاری برداشته شود.

حسین‌پور با بیان اینکه کمیته امداد استان سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده که سه هزار و 200 نفر کارجو در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: با اختصاص 350 میلیارد ریال تسهیلات در چارچوب سفر رهبری طی سال‌های 92 و 93 طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

وی از بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت این تسهیلات یاد کرد و افزود: پرداخت این تسهیلات به افزایش درآمد خانوارها به ویژه در روستاها و شهرهای کم جمعیت استان خواهد انجامید.

انتهای پیام/63002/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول