اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود صرف توان آذربایجان شرقی برای امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده

محرابیان: پیشرفت طرح‌های مهر ماندگار در آذربایجان‌شرقی قابل قبول است

رئیس ستاد طرح‌های مهر ماندگار کشور گفت: با وجود زلزله سال گذشته در آذربایجان‌شرقی و توان استان برای امدادرسانی و بازسازی، طرح‌های مهر ماندگار در استان از پیشرفت خوبی برخوردار است.

محرابیان: پیشرفت طرح‌های مهر ماندگار در آذربایجان‌شرقی قابل قبول است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌‌اکبر محرابیان عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های مهر ماندگار آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مقایسه با سال قبل با وجود اینکه طرح‌های مهر ماندگار در کشور تعریف و به تصویب رسیده بود، اما با تاکیداتی که مسئولان استان به ویژه استاندار آذربایجان‌شرقی داشتند تعداد زیادی طرح در همان سفر اضافه شد.

وی افزود: از این‌رو طرح‌های مهر ماندگار استان آذربایجان‌شرقی تعداد قابل توجهی بوده و تاثیر بسیار بالای در پیشرفت استان داشته از این‌رو حجم کار بسیار وسیعی پیش‌بینی شده در استان در حال انجام است.

محرابیان اضافه کرد: در فاصله سفر قبل تا این سفر(خرداد 91 تا امروز) متاسفانه حادثه زلزله اتفاق افتاده که بخشی از انرژی و توان اجرایی استان به طور منطقی باید صرف امدادرسانی و بازسازی منطقه می‌شد که چه بسا پیش‌بینی‌ها این بود که در زلزله‌ای که روی داده حجم وسیعی از پروژه‌ها که برای استان تعریف شده در حوزه مهر ماندگار پیشرفت قابل توجهی نداشته باشد اما امروز با ارزیابی‌های انجام گرفته در اغلب بخش‌ها عملکرد قابل توجهی و قابل قبولی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: طرح های مهر ماندگار استان آذربایجان‌شرقی در بخش‌های راه‌ و ترابری، آب، فاضلاب، صنعت و بهداشت و درمان بیشتر تمرکز دارد.

رئیس ستاد طرح‌های مهر ماندگار کشور خاطر نشان کرد: در همین سفر برنامه‌ریزی می‌کنیم با استفاده  از توان کامل و اعتباری که به صورت ویژه اختصاص یافته با سرعت خوبی دنبال شود.

محرابیان گفت: برای طرح‌های مهر ماندگار اعتباری‌های لازم پیش بینی شده در استان آذربایجان شرقی جزو استان های بوده است که بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش، دستیار ویژه رئیس‌جمهور  و رئیس ستاد طرح‌های مهر ماندگار کشور در بازدید از طرح‌های مهر ماندگار از بزرگراه صوفیان- سلماس، طرح توسعه پالایشگاه تبریز، بازدید بزرگراه تبریز- سهند، تکمیل آزاد راه آذرشهر – میاندوآب و پروژه‌های تاسیسات شهری فاضلاب بناب، انتقال آب زرینه رود به بناب و پروژه سد کلقان بستان‌آباد بازدید کردند.

استاندار آذربایجان شرقی، معاون عمرانی استاندار و چند تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این بازدیدها، محرابیان را همراهی می‌کنند.

امشب در نشستی با حضور دستیار ویژه رییس جمهور، استاندار آذربایجان شرقی و مدیران اجرایی استان، آخرین وضعیت طرح‌های مهر ماندگار استان و روند اجرایی این طرح‌ها بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

در استان آذربایجان‌شرقی 60 طرح عمرانی از جمله 15 طرح راه و شهرسازی، 24 پروژه آبرسانی و منابع آبی و 10 طرح صنعتی و تولیدی در قالب طرح‌های مهر ماندگار تعریف شده است.

انتهای پیام/60002/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول