اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجم اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد

برگزاری بزرگترین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در قزوین

مدیر‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: بزرگترین جشنواره خیران مدرسه‌ساز پنجم اردیبهشت ماه در قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگترین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد جواد حیدری در جلسه شورای اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه به مناسبت تقدیر از خیران مدرسه‌ساز، هر ساله در اردیبهشت جشنواره خیران مدرسه‌ساز در استان‌ها برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره در پنجم این ماه در استان قزوین برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز در شهرستان‌های استان قزوین از جمله بویین‌ زهرا، آبیک فردا در البرز آغاز می‌شود، اذعان داشت: از همکاری فرمانداران و بخشداران این شهرستان‌ها در برگزاری این جشنواره تقدیر می‌کنم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین یادآور شد: جشنواره خیران مدرسه‌ساز در قزوین در محل آموزشکده فنی شهید بابایی که بزرگترین خیر مدرسه‌ساز در آنجا تدفین شده است، برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: امسال خیران مدرسه‌ساز قزوینی 22 میلیارد تومان تعهد کردند که تاکنون 82 درصد از این اعتبار محقق شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با بیان اینکه میزان تحقق خیران مدرسه‌ساز قزوینی نسبت به اعتبارات استانی جزو پنج استان برتر کشور است، اذعان داشت: این خیران در سال گذشته بیشتر از دولت عدالت‌محور در این عمل نیک کمک کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت مدرسه‌سازی استان قزوین در کشور مطلوب است، ابراز داشت: 385 مدرسه با مشارکت بیش از 100 میلیارد تومان در استان قزوین به مدت 12 سال توسط خیران این استان ساخته شده است که این آمار بیانگر نقش بسزای خیران قزوینی در این عمل خداپسندانه است.

حیدری با بیان اینکه 35 مدرسه در سال‌ جاری توسط خیران در استان قزوین احداث شده است، اظهار داشت: در هفته معلم چهار پروژه مدرسه در این استان افتتاح می‌شود. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌ساز به صورت رسمی فعالیت خودشان را از 10 سال گذشته آغاز کرده‌اند، ابراز داشت: این خیران در نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در کنار دولت کمک‌های بسزایی کردند که قابل تقدیر و تشکر است.

این مسئول ابراز داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی، هوشمندسازی مدارس، برطرف کردن مشکلات تأسیساتی مدارس و خرید تجهیزات مدارس از جمله اهداف برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز در قزوین است.

حیدری با بیان اینکه 50 درصد ساخت مدارس را خیران انجام می‌دادند و سپس برای تکمیل به دولت واگذار می‌کردند، اذعان داشت: به دلیل تعداد زیاد پروژه‌هایی که دولت شروع کرده است، برای تکمیل این پروژه‌ها امسال در تکمیل آن‌ها خیران مدرسه ساز به دولت کمک می‌کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به اینکه خیران از کمک کردن به هوشمندسازی مدارس استقبال خوبی کردند، ابراز داشت: اجرای این طرح از دیگر برنامه‌های حمایتی آنان است که با کمک‌های مجمع خیرین، استاندار، شهردار، صدا و سیما و سایر ارگان‌های دولتی این طرح اجرا می‌شود.

انتهای پیام/77009/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول