اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تب و تاب انتخاباتی در شرق هرمزگان/ ثبت‌نام 54 نفر در سیریک‌

شرق هرمزگان در حالی این روزها وارد تب و تاب انتخاباتی شده است، که در شهرستانی همانند بندرسیریک تا پایان روز سوم تعداد 54 نفر برای انتخابات شوراها داوطلب شده‌اند.

تب و تاب انتخاباتی در شرق هرمزگان/ ثبت‌نام 54 نفر در سیریک‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهرستان‌های شرقی هرمزگان شامل میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد نیز همانند دیگر نقاط این استان این روزها با آغاز ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات شوراها حال و هوایی دیگر به خود گرفته‌اند.

بندر سیریک از جمله شهرستان‌های نوپاست که در سال‌های گذشته این منطقه در محدوده شهرستان پرقدمت میناب قرار داشت.

فرماندار این شهرستان محمد اسنفدیاری در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شرق هرمزگان با بیان اینکه روند اجرایی در مرحله ثبت‌نام در این شهرستان همزمان با سایر نقاط کشور با نظم خاصی آغاز شده است، افزود: تمامی امور در راستای برگزاری یک انتخابات پرشور در این شهرستان آماده و مهیاست.

وی با بیان اینکه وحدت میان مردم و مسئولان تداوم حماسه سیاسی در نظام است، افزود: در حال حاضر ثبت نام دواطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان سیریک با شور و هیجان خاصی دنبال می‌شود.

فرماندار شهرستان بندری سیریک با اشاره به برگزاری منظم‌ نشست‌های هماهنگی کمیته‌های ستاد انتخابات این شهرستان اضافه کرد: دشمنان اسلام و ایران اسلامی توطئه زیادی دارند تا انتخابات 24خرداد ماه را کم رنگ نشان داده  و مردم را از حضور پرشور باز دارندکه مردم  هوشیار همانند انتخابات گذشته دشمنان نظام و انقلاب را مأیوس خواهند کرد.

وی گفت: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون یکی از اهداف شوم استکبار جهانی دور کردن مردم از صحنه‌های انقلاب بوده ولی به لطف خداوند تبارک و تعالی ملت شریف و سرافراز ایران همیشه با حضور عظیم خود در صحنه‌های گوناگون انقلاب این حقیقت را به اثبات رسانده که از وحدت و انسجام آنان هیچ وقت چیزی کم نشده و استکبار و مزدوران آنان تا ابد حسرت گسستن اتحاد و یکپارچگی ملت بزرگ ایران  را به گور خواهند برد.

وی اضافه کرد: با وحدت و همدلی بین مردم و مسولان حماسه سیاسی همیشه در نظام مقدس جمهوری اسلامی تداوم می‌یابد.

فرماندار این شهرستان شرقی هرمزگان، یادآور شد: از نخستین روز ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکنون در شهرستان سیریک بیش از 54 نفر برای کاندیداتوری  ثبت‌نام  کرده‌اند که از این مجموع 49 نفر روستایی و تعداد پنج نفر برای حوزه شهری نام نویسی کرده‌اند.

به گفته اسنفدیاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه شهر بندر کوهستک، گروگ و سیریک و 74 روستای بخش‌های بمانی و مرکزی شهرستان سیریک برگزار می‌شود.

شهرستان سیریک علاوه بر برخورداری از طول ساحل بکر و شفاف از یک ویژگی قابل توجه دیگر نیز برخوردار است.

این شهرستان که واقع در حاشیه تنگه هرمز و این منطقه از هرمزگان هم از دریای عمان ساحل دارد و هم از خلیج فارس که این امر در نوع بسیار جالب توجه است.

جمعیت این شهرستان طبق آخرین سرشماری‌ها حدود 50 هزار نفر اعلام شده است.

بخش شرقی استان هرمزگان که شهرستان جاسک شرقی‌ترین منطقه از آن محسوب می‌شود، دارای ساختار کوهستانی و بیابانی است از همین رو در این منطقه رساندن صندوق‌های رای‌گیری به روستائیان در مناطق صعب‌العبور همواره مورد دغدغه مسئولان برگزاری انتخابات بوده است.

شهرستانی همانند بشاگرد در این منطقه علاوه بر پراکندگی چشمگیر روستاها دارای مناطق دور افتاده زیادی نیز هست.

این منطقه از هرمزگان با استان‌های سیستان و بلوچستان در شرق، کرمان در شمال و دریایی عمان در جنوب همجوار است.

انتهای پیام/88001/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول