اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تعاون خراسان شمالی:

تشکیل تعاونی‌ها در خراسان شمالی رو به کاهش است

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تشکیل تعاونی‌ها در این استان طی سال‌های اخیر رو به کاهش بوده است.

تشکیل تعاونی‌ها در خراسان شمالی رو به کاهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، نادر علی‌آبادی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران وجود مشکلات در تعاونی‌ها را از جمله دلایل بی رغبتی برای تاسیس تعاونی‌ها برشمرد و اظهار کرد: بر همین اساس از سه سال قبل تاکنون تعداد تعاونی‌های تاسیس شده در استان رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تعاونی‌ها مربوط به بخش مسکن است، این شرکت‌ها مختلف بوده و اعضا برای ساخت و ساز در چارچوب مقررات وجه مورد درخواستی شرکت را واریز می‌کنند که باید بازرسان نسبت به حسن اجرای آن اقدام کنند.

علی‌آبادی یکی از مشکلات تعاونی‌های مسکن را عدم تودیع وثیقه عنوان کرد و گفت: این مهم سبب شده تا تسهیلات مورد نیاز تعاونی های مسکن با مشکلاتی همراه بوده و با تأخیر ارائه شود.

وی از تأخیر در واریز آورده اشخاص به حساب شرکت‌های تعاونی را از دیگر مشکلات تعاونی‌های مسکن برشمرد و افزود: به خاطر آنکه اکثر اعضا افراد با توان مالی پایین بوده از این رو با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در عین حال یکی از اقدامات این اداره کل را حسابرسی از شرکت‌های تعاونی برشمرد و گفت: این حسابرسی‌ها پیرو شکایت اعضا صورت گرفته که در این راستا 21 تعاونی مسکن حسابرسی شد.

وی با بیان اینکه نتایج این حسابرسی‌ها به شرکت‌ها اعلام و از آن‌ها توضیح خواسته می‌شود، خاطرنشان کرد: برای حسابرسی از تمام شرکت‌های تعاونی مسکن دست کم 600 میلیون اعتبار مورد نیاز است که امسال صرفاً 90 میلیون ریال در اختیار این اداره کل گذاشته شده است.

انتهای پیام/63002/‌ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول