اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

آغاز پی کنی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده دشتی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات پی کنی 1700 واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله در منطقه دشتی آغاز شد.

آغاز پی کنی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا تابش صبح امروز در نشست با مسئولان ،مهندسین و کارشناسان بنیاد مسکن با بیان اینکه فعالیت بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده بطور 24ساعته انجام می‌شود گفت: همه ماشین آلات راهسازی این نهاد به همراه ماشین آلات دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر برای تسریع در بازسازی واحدهای مسکونی بکار گرفته شده‌اند و به طور شبانه روز فعالیت می‌کنند.

وی مقاوم سازی واحدهای مسکونی را مورد تاکید قرارداد و افزود: در بازسازی منازل و اماکن تجاری مناطق آسیب دیده از مصالح مرغوب با کیفیت بالا و با نظارت فنی کارشناسان استفاده می‌شود که ساختمانهایی ساخته شود که زمین لرزه‌ها باعث تخریب آنها نشود.

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه در ساخت این بناها از تیپ‌های مختلف با نظر مالکان استفاده می شود گفت: زیر بنای این واحدها طبق نظر مالکان خواهد بود و حداقل زیر بنا 60 مترمربع در نظر گرفته شده است که بخشی از آن به صورت تسهیلات کم بهره و بخشی هم بلاعوض خواهد بود.

تابش از مردم آسیب دیده به لحاظ تردد ماشین آلات سنگین و سبک در شبانه روز که موجب برهم زدن آسایش آنان  می شود عذرخواهی کرد و افزود: اکثر مردم آسیب دیده اینک در چادرهای گروهی زندگی می‌کنند و جمعیت شرکت کننده در بازسازی واحدها به اندازه ساکنین این مناطق است از این نظر صدای تردد ماشین آلات و دستگاه های فعال ممکن است موجب ناراحتی ساکنین شود از این نظر سعی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت مناسب منازل تحویل شود.

این مسئول مشارکت مردم آسیب دیده از زلزله در ساخت بنای خود را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: صاحبان واحدهای مسکونی و تجاری که واحدهای آنان آسیب دیده است برای تسریع در ساخت و ویژ‌گی‌های مورد نظرشان در ایجاد بناها، باید با کارشناسان و مهندسین همکاری و مشارکت کنند تا شاهد ساخت بنایی باشیم که مد نظر آنان است.

رئیس بنیاد مسکن از همکاری و مشارکت استاندار بوشهر و مسئولان استان در فراهم کردن تسهیلات و امکانات رفاهی برای تسریع در ساخت بناها قدردانی کرد.

استاندار بوشهر نیز گفت: بنیاد مسکن خط مقدم بازسازی در کشور است و با مدیریتی که در اختیار شماست پیش‌بینی می شود در کوتاه‌ترین زمان واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیدگان بازسازی شود.

فریدون حسنوند با بیان اینکه معادن مصالح ساختمانی و دیگر امکانات موجود در استان در اختیار بنیاد مسکن است از مدیر کل منابع طبیعی استان خواست لیست و میزان ذخائر معادن استان را در اختیار این نهاد قرار دهد تا به نحو مورد نظر از آنها استخراج کند.

وی تاکید کرد: صدور پروانه ساخت بدون هزینه خواهد بود و شهرداران و دهیاران مناطق زلزله زده حق دریافت هیچ مبلغی برای ساخت و بازسازی بناها از پیمانکاران این طرح را ندارند.

استاندار بوشهر فراهم کردن امکانات زیر بنایی از جمله آب و برق برای پیمانکاران این طرح را وظیفه مدیران دستگاه های مربوطه دانست و متذکر شد: پیمانکاران طرح بازسازی مناطق زلزله زده دشتی که نیازمند آبرسانی و برق‌ر‌سانی و یا خدمات دیگری هستند، با مذاکراتی که با مدیران مربوطه شده است می توانند درخواست خود را به این مدیران تقدیم کنند تا در اسرع وقت امکانات لازم فراهم شود.

انتهای پیام/66006/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول