اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر:

تنها راه برون رفت از فتنه‌ها ولایتمداری است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: تنها راه برون رفت از فتنه‌ها ولایتمداری، استقامت و حفظ اتحاد و همبستگی در سایه دین و اعتصام به حبل الله (قرآن) است.

تنها راه برون رفت از فتنه‌ها ولایتمداری است

عبدالله فاتحی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر از احزاب فعال در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر در ارتباط با انتخابات، ولایتمداری و امدادرسانی مسئولان به زلزله‌زدگان سخن گفت.

استحضار دارید که مراجع عظام تقلید نگران وضعیّت معیشتی مردم و تشتت و تفرق اصولگرایان در انتخابات هستند، حزب موتلفه چه راهکاری برای بهبود آن دارد؟

حزب مؤتلفه اسلامی در دوره چهار ساله دولت دهم به‌ویژه یک سال پایانی آن نظرات انتقادی خود را نسبت به وضعیت اقتصادی کشور در زمینه‌های مختلف بیان کرده، البته اقدام دولت در مورد اجرایی کردن یارانه‌ها که به اهتمام رئیس جمهور صورت گرفت، رضایت رهبری را جلب کرد اما در مورد مغایرت بودجه با قانون برنامه پنجم، قانون هدفمندی یارانه‌ها و قانون مدیریت خدمات کشوری و اقدام نمایندگان محترم مجلس در رد کلیات آن، توسط جناب آقای حبیبی دبیر کل حزب اخیرأ بیان شده و در نشریات انعکاس یافته است، بنابراین حزب مؤتلفه اسلامی برای بهبود وضعیت اقتصادی در دولت یازدهم با مشارکت جدی در انتخابات و معرفی شخصیتی متخصص در امور اقتصادی به ائتلاف بزرگ اصولگرایان وظیفه خود را انجام داده است و برای جلوگیری از تفرقه اصولگرایان و حضور نامزدهای متعدد اصولگرا در صحنه انتخابات به صلاحدید ائتلاف بزرگ ارج می‌نهد و دیگران را نیز به این امر توصیه می‌کند.

نقش ولایتمداری در عبور از بحران‌ها و خنثی کردن فتنه‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تجربه تاریخی ما در صدر اسلام و سی و چهار ساله تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که هرچه ما قوی‌تر می‌شویم بحران‌ها و فتنه‌ها نیز پیچیده‌تر می‌شود و تنها راه برون رفت از فتنه‌ها ولایتمداری، استقامت و حفظ اتحاد و همبستگی در سایه دین و اعتصام به حبل الله (قرآن) است.

بدیهی است ایجاد بحران‌ها و فتنه در ورزیده‌تر شدن و قوی‌تر شدن ما نقش دارد، زندگی سیاسی انبیا و اولیای الهی مشحون از آزمایشات سخت و طاقت فرسا بوده است تا جایی که قرآن مجید شدت گرفتاری‌ها را از زبان پیامبر و مؤمنین راستین بازگو می‌کند. این ولایتمداری و استقامت و ایستادگی ملت ایران روی اصول است که موجب سر درگمی دشمن شده است.

رسیدگی مسؤلان استان و نیروهای امدادی در زمین لرزه منطقه دشتی چگونه بوده است؟

زمین لرزه‌ها و سایر بلاهای طبیعی هشدار الهی است که ما بدانیم عالم هستی صاحبی قدرتمند دارد که گوش به فرمان و تحت اراده و قوانین تکوینی اوست، به همین جهت امر شده که هنگام وقوع این امور نماز آیات خوانده شود و در برابر عظمت خداوند سر تعظیم فرود آوریم. بلاهای طبیعی اختصاص به مسلمانان ندارد ولی خداوند حکیم به دوستان خود بیشتر هشدار می‌دهد، تا خود را آماده کرده و تقویت کننده هم در زمینه امور معنوی و هم مادی مسؤلان استان و استان‌های همجوار و نیروهای امداد و نجات به ویژه صدای و سیمای استان در این قضیه خوب درخشیدند و به موقع و در ساعات اولیه به کمک مردم شتافتند که جای تشکر و قدردانی دارد، مردم خود نیز به داد هم رسیدند،

یکی از مزایای تربیتی اینگونه حوادث ایجاد همین نمایش همبستگی، همدردی، ظهور عواطف وانجام وظایف انسانی است، خداوند به همه کسانی که با حضور خود در صحنه این حادثه موجب کاهش آلام مصیبت دیدگان شدند، اجر دهد و به مجروحان این حادثه شفای عاجل و به بازماندگان صبر و جان باختگان را مشمول رحمت و رضوان خود بگرداند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول