اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از ششمین روز ثبت‌نام در انتخابات شهر و روستا

ثبت نام 5961 نفر در انتخابات شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی/ ثبت نام 397 نفر در شهر زلزله‌زده ورزقان

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از ثبت‌نام کنند پنج هزار و 961 نفردر انتخابات شهر و روستا در استان خبر داد و گفت: بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در شهرستان میانه با 593 نفر و پس از آن تبریز 588، اهر 547 و ورزقان 397 نفر است.

ثبت نام 5961 نفر در انتخابات شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی/ ثبت نام 397 نفر در شهر زلزله‌زده ورزقان

محمد علی نصرتی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز تعداد ثبت‌نام کنندگان در انتخابات شهر و روستا در استان را پنج هزار و 961 نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان با احتساب شهر و روستا در انتخابات شوراها را  شهرستان میانه با 593 نفر و پس از آن تبریز، اهر و ورزقان به ترتیب با 588 ، 847 و 397 نفر است.

نصرتی خاطرنشان کرد: طبق ابلاغ وزارت کشور کسانی که در دوره قبلی نماینده شورا در شهر و روستا بوده‌اند به شرط ثبت‌نام در همان محل معاف از ارائه مدرک تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه با استقبال مطلوب داوطلبان پیش‌بینی می‌شود جمعیت قابل توجهی برای ثبت نام اقدام کنند، تاکید کرد: برای جلوگیری از ازدحام، بهتر است داوطلبان، ثبت نام خود را به روز آخر و ساعات پایانی موکول نکنند.

نصرتی اظهار امیدواری کرد، مردم همیشه در صحنه ایران همچون گذشته با آگاهی کامل از بین نامزدها افرادی متخصص و با انگیزه که در پیشرفت، آبادانی و توسعه کشور تاثیرگذار باشند، انتخاب کنند.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف بزرگ زمینه استقرار سه هزار و 460 شعبه اخذ رای در نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی فراهم و نزدیک به 76 هزار نفر عهده‌دار برگزاری انتخابات شده‌اند.

نصرتی گفت: این شعبه‌ها در تمام شهرستان‌های 20 گانه آذربایجان شرقی پراکنده بوده و به تناسب جمعیت و تعداد روستاها و شهرهای دارای واجد شرایط برای انتخابات شوراهای اسلامی استقرار می‌یابد.

وی گفت: برای تحقق این هدف بزرگ باید دست در دست یکدیگر دهیم تا با برگزاری یک انتخابات باشکوه، نتیجه‌ای درخشان در کارنامه عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی به یادگار گذاریم.

نصرتی با اشاره به شرط مدرک تحصیلی در روستاهای بالای 200 خانوار، اظهار کرد: در این زمینه شورای نگهبان مصوب مجلس شورای اسلامی را تصویب و با مغایر ندانستن آن با قوانین و شرع موضوع را ابلاغ کرد.

ثبت نام 103 زن در انتخابات شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی

وی با اشاره به آخرین آمارهای داوطلبان شرکت در این دوره از انتخابات شهر و روستا یادآوری کرد، تا  عصر امروز  پنجشنبه، پنج هزار و 961 نفر در آذربایجان شرقی نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد پنج هزار و 858 نفر مرد و 103 نفر زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به شرایط تحصیلی نامزدهای انتخابات شوراها یادآور شد: داشتن حداقل مدرک تحصیل کارشناسی، شرط تحصیلی لازم برای نامزدی در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر به شمار می رود.

وی افزود: همچنین داشتن سواد خواندن و نوشتن در روستاهای کمتر از 200 خانوار، و نیز مدرک دیپلم در روستاهای بالای 200 خانوار برای ثبت نام در نامزدی چهارمین دوره انتخابات شوراهای روستایی الزامی است.

نصرتی تاکید کرد: طبق قانون، استعفای تمام مدیران و سرپرستان شاغل در دستگاه‌های و مجموعه‌های دولتی، برای حضور در انتخابات، ضروری است.

اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها 28 اردیبهشت

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به مراحل برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: پس از مرحله ثبت‌نام، مدارک داوطلبان برای تایید مشخصات آنها به مراجع قانونی ارسال و این امر در مدت 10 روز انجام خواهد شد.

نصرتی ادامه داد: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی پس از استعلام از مراجع قانونی آغاز و تا 28 اردیبهشت نتایج این بررسی به داوطلبان اعلام خواهد شد.

وی همچنین از پیش‌بینی سه هزار و 292 شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و سه هزار و 460 شعبه اخذ رأی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان خبر داد.

انتهای پیام/60002/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول