اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان:

سد مخزنی جره 22300 هکتار از اراضی دشت رامهرمز را آبیاری می‌کند

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: سد مخزنی جره رامهرمز با حجم مخزن 260 میلیون متر مکعب، 22 هزار و 300 هکتار از اراضی مستعد دشت رامهرمز را آبیاری می‌کند.

سد مخزنی جره 22300 هکتار از اراضی دشت رامهرمز را آبیاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، علیرضا رضانیا در آیین بهره‌برداری از سد جره رامهرمز در سخنانی اظهار کرد: این سد با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی مخرب رودخانه زرد و ذخیره‌سازی و تامین آب مورد نیاز کشاورزی احداث شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات سیستم انحراف سد مخزنی بالارود اندیمشک و گالری کف، عملیات ساخت بدنه این سد آغاز شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: سیستم انحراف، یکی از بخش‌های مهم عملیات اجرایی سد است که پس از این مرحله امکان خاک‌ریزی بدنه آن فراهم شده است.

رضانیا در ادامه با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از طرح‌های زهکشی گفت: پنج طرح آبیاری و زهکشی نیز که با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسیدند، در مجموع 16 هزار و 870 هکتار اراضی را زیر پوشش دارند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در مجموع با اشتغال‌زایی بالغ بر 9500 نفر و 685 میلیارد ریال هزینه در سفر هیئت دولت به استان خوزستان به بهره‌برداری رسیدند.

انتهای پیام/2329/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول