اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس:

دغدغه‌‌ای برای تامین آب شهر قم وجود ندارد/ تامین زیرساخت‌های آب و فاضلاب قم برای 50 سال آینده

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در تامین زیرساخت‌های آب و فاضلاب قم انجام شده است گفت: تامین این زیرساخت‌ها که از برکات انقلاب به شمار می‌رود شهر قم را تا حدود 50 سال آینده بیمه کرده است.

دغدغه‌‌ای برای تامین آب شهر قم وجود ندارد/ تامین زیرساخت‌های آب و فاضلاب قم برای 50 سال آینده

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی از تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، مخازن آب مهر، مخازن دو برادران، خط انتقال آب این مخازن و سد 15 خرداد بازدید کرد و در جریان نحوه پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

وی با اشاره به بازدید خود در اواخر سال گذشته از تصفیه‌خانه فاضلاب قم، پیشرفت فیزیکی آن را تاکنون خوب ارزیابی کرد و گفت: این پروژه از طرح‌های زیرساختی بسیار مهم برای شهر به شمار می‌رود که با پیگیری مسئولان به سرعت در حال اجرا است.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین اتمام خط انتقال شش کیلومتری فاضلاب طبق برنامه زمان‌بندی را قابل تحسین دانست.

وی در ادامه اجرای 80 هزار متر مکعب از مخازن دو برادران را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: 20 هزار مترمکعب آن توسط آبفا اجرا و آماده شده و 60 هزار متر مکعب باقی‌مانده توسط آب منطقه‌ای در حال اجرا است.

آشتیانی با مثبت ارزیابی کردن ساخت این مخازن گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته یک سوم شهر زیرپوشش این مخازن قرار می‌گیرد که آینده‌نگری مناسبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی ساخت 40 هزار متر مکعب مخازن مهر و خطوط انتقال آن برای آبرسانی به مسکن مهر شهر قم را از جمله اقدامات موثری دانست که می‌تواند پایداری آب را برای مسکن مهر تضمین کند.

نماینده مردم قم در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از دریاچه سد 15 خرداد خاطرنشان کرد: پس از تخلیه آب شور سد، در حال حاضر 2 هزار لیتر در ثانیه آب شیرین سرشاخه‌های دز به این سد وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حجم آب سد 15 خرداد به 11 میلیون مترمکعب رسیده است، یادآور شد: بنابر اظهارات مسئولان اگر بتوان 30 میلیون متر مکعب آب در سد ذخیره کرد مشکلی برای تامین آب شهر در تابستان وجود نخواهد داشت که البته با وجود سرریز سد گلپایگان این امر دور از دسترس نیست.

آشتیانی در ادامه با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در تصفیه‌خانه آب قم انجام شده است، ابراز داشت: با توجه به ورود آب سرشاخه‌های دز به قم اقدامات فنی و مهندسی مناسبی برای افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه انجام شده است.

وی افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب قم را بسیار مهم دانست و گفت: بحمدالله با آماده شدن به موقع زیرساخت‌ها در تصفیه‌خانه، با ورود آب سرشاخه‌های دز هیچ مشکلی برای تصفیه و انتقال آب به شهر قم وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین با اشاره به اینکه قرار است به زودی با حضور رئیس جمهور کلنگ تصفیه‌خانه جدید آب قم به زمین زده شود، گفت: با ساخت این تصفیه‌خانه ظرف سه سال با حجم تصفیه سه برابر نسبت به تصفیه‌خانه فعلی، تا 50 سال آینده مشکلی در زمینه تصفیه آب مورد نیاز شهر قم وجود نخواهد داشت.

وی با قدردانی از مدیران شرکت آب منطقه‌ای و آبفای قم در پیگیری و اجرای به موقع و سریع پروژه‌ها اذعان داشت: قم شهری خشک، کویری و کم آب است که خوشبختانه با تلاش مسئولان هیچ دغدغه‌ای برای تامین آب این شهر وجود ندارد.

آشتیانی با تاکید بر اطلاع‌رسانی از خدماتی که در زمینه آبرسانی به شهر قم انجام گرفته است، اظهار داشت: باید شهروندان از زحمات و تلاش‌هایی که برای تامین آب شرب قم انجام شده است آگاه شوند.

وی با بیان اینکه ورود آب سرشاخه‌های دز به قم آثار و برکات فراوانی به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: پیشرفت در کشاورزی و زراعت، کمک به سفره‌های زیرزمینی و... از جمله آثار ورود آب شیرین به قم است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه امروز زیرساخت‌های خوبی در زمینه آب و فاضلاب در قم آماده شده است، از زحمات مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای و همکاران و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب تقدیر کرد و افزود: تامین این زیرساخت‌ها که از برکات انقلاب و انسان‌های انقلابی به شمار می‌رود شهر قم را تا حدود 50 سال آینده بیمه کرده است.

انتهای پیام/2258/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول