اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد

ارائه 3.6 میلیون نفر ساعت آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در کردستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از ارائه بیش از 3 میلیون و 639 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته در استان خبر داد.

ارائه 3.6 میلیون نفر ساعت آموزش‌ فنی و حرفه‌ای در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین مرحله طرح ملی بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اداره ‌کل فنی و حرفه‌ای استان با ارائه این میزان ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به سال 90 رشد چشمگیری داشته است.

به گفته وی، ارائه این میزان ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کارگاه‌های ثابت استان برابر با تحقق 113 درصدی تعهدات این اداره‌ کل در سال گذشته بوده است.

وی میزان تعهدات این اداره‌ کل در بخش کارگاه‌های مراکز ثابت شهری را یک‌ میلیون و 964 هزار نفر ساعت عنوان کرد و افزود: ارائه 278 هزار و 951 نفر ساعت آموزش‌های فنی و ‌حرفه‌ای در کارگاه‌های روستایی نیز از دیگر تعهدات این اداره‌ کل بوده است.

به گفته وی، فنی و حرفه‌ای استان با ارائه بیش از 306 هزار و 109 نفر ساعت آموزش به متقاضیان در روستاها بیش از 110 درصد از تعهدات خود را در این بخش عملیاتی کرده است.

وی در ادامه به برگزاری آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 59 هزار و 112 نفر در آزمون‌های هماهنگ مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، ادواری، صنعت ساختمان و تفاهمنامه صنایع دستی و اتحادیه فرشبافان استان کردستان شرکت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان افزود: براساس تقویم اجرایی برگزاری آزمون‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال گذشته 27 هزار و 770 نفر از کارآموزان مراکز دولتی، آموزشگاه‌های آزاد و تیم‌های سیار در هشت مرحله در آزمون‌های مذکور شرکت کردند.

احمدی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 510 نفر در آزمون‌های ادواری شرکت کردند و 9 هزار و 606 نفر از واجدین شرایط نیز برای شرکت در آزمون‌های صنعت ساختمان به صورت متناوب مورد ارزشیابی قرار گرفتند.  

احمدی گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون‌های تفاهمنامه قالی‌بافی و صنایع دستی نیز 16 هزار و 845 نفر بود که برای افراد قبول ‌شده در آزمون مذکور گواهی صلاحیت حرفه‌ای صادر شد.

وی در پایان گفت: شناسایی افراد ماهر در مهارت‌های مختلف و کیفیت آموزشی کارگاه‌های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سطح استان با برگزاری آزمون‌های کتبی و عملی میسر خواهد بود و در نهایت برای افراد قبول‌ شده در این آزمون‌ها به ترتیب گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای، پروانه صنعت ساختمان و گواهی صلاحیت حرفه‌ای صادر می‌شود.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول