اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور منتخبان قرآنی 32 استان کشور

مسابقات سراسری قرآن بسیجیان در اردبیل آغاز شد

بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بسیجیان با حضور 320 حافظ و قاری قرآن از 32 استان کشور به میزبانی اردبیل آغاز شد.

مسابقات سراسری قرآن بسیجیان در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول برگزاری این دوره از مسابقات صبح امروز در آیین افتتاحیه مسابقات قرآنی بسیجیان کشور در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: امروز بسیج و سپاه علاوه بر ماموریت‌های نظامی و فعالیت‌های تامین امنیت وظیفه خطیری را در سنگر فرهنگی و معنوی عهده‌دار است که بر همین اساس همه ساله مسابقات قرآنی ویژه بسیجیان آن هم فعالان حلقه‌های صالحین برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد علمداری افزود: ما با دعوت از منتخبان شبکه حلقه‌های تربیتی صالحین به این دوره از مسابقات اعم از قاریان و حافظان سعی کردیم تا توجه جدی به اصالت توسعه فرهنگ قرآنی در بین نوجوانان و جوانان داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه از سال 87 حلقه‌های صالحین شکل گرفته که محور فعالیت و رسالت آن مسائل فرهنگی، معنوی و ارزشی است، یادآور شد: منتخبان بعد از رقابت در حوزه‌های مقاومت، ناحیه‌های شهرستانی و بسیج سپاه استانی به مرحله کشوری راه یافته‌اند که ما از امروز تا پنج‌شنبه میزبان منتخبان سراسر کشور هستیم تا در یک رقابت سالم برگزیدگان معرفی شوند.

مسئول برگزاری مسابقات سراسری قرآن بسیجیان در اردبیل تصریح کرد: از ساعت 11 امروز این مسابقات به صورت رسمی در سالن ولایت و حسینیه و زینبیه سپاه استان آغاز می‌شود و علاقمندان به حوزه قرآنی می‌توانند از فضای ایجاد شده بهره بگیرند.

علمداری با اعلام اینکه آیین اختتامیه این دوره از مسابقات صبح پنج‌شنبه با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود، گفت: ما در این دوره از مسابقات میزبان 320 حافظ و قاری قرآن و 50 میهمان ویژه اعم از داوران و هیئت ناظر هستیم که یکی از داوران نیز از استان اردبیل تعیین شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این مسابقات در سه رشته قرائت، حفظ و مفاهیم برگزار می‌شود، بیان داشت: در کنار تلاوت زیبای قرآن فهمیدن مبانی و مفاهیم این کتاب آسمانی نیز بسیار ضروری است.

مسئول امور فرهنگی و قرآنی سپاه استان اردبیل خاطرنشان کرد: برای رعایت عدالت در بین شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات که برای اولین بار در استان‌ها برگزار می‌شود در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود به طوری که زیر 16 سال‌ها در سالن ولایت و بالای 16 سال‌ها در حسینیه و زینبیه ثار‌الله سپاه استان با هم رقابت می‌کنند.

علمداری ادامه داد: قرآن کریم به عنوان معجزه الهی، کتاب هدایت است که می‌تواند محور سعادت و خوشبختی انسان بوده و بشر را از شقاوت واقعی نجات دهد.

وی نشانه و هدف قرآن را اعتلای عقل انسان توصیف کرد و گفت: هدف از تربیت قرآنی عالم‌پروری نیست بلکه تکمیل قوه عقلانی انسان است و باید انسان به مراتب بالای عقل و شعور دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول برگزاری مسابقات سراسری قرآن بسیجیان در اردبیل در پایان سخنان خود یکی از اعجازهای قرآن را پیوند تربیتی و آرامش روحی آن توصیف کرد و اذعان داشت:‌ اگر به لایه‌ها و ابعاد قرآن کریم نگاه کنیم و در آن تدبیر و تدبر داشته باشیم قطعاً منزلت باشکوه‌تری را پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/62007/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول