اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‎رضوی:

17 کشتارگاه خراسان‎رضوی به اتاق پیش سرد تجهیز شد / تولید بیش از 51 هزار تن گوشت قرمز

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان‎رضوی گفت: اداره کل دامپزشکی خراسان‎رضوی در راستای پیشگیری از بروز احتمالی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، 17 کشتارگاه دام استان را به اتاق پیش سرد تجهیز کرده است.

17 کشتارگاه خراسان‎رضوی به اتاق پیش سرد تجهیز شد / تولید بیش از 51 هزار تن گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر عطارباشی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو، با توجه به پی‎گیری‎های انجام شده، تا به‎حال تعداد 17 کشتارگاه دام استان به اتاق سرد مجهز شده‎اند و این روند با شدت بیشتری در سال جاری در حال پی‎گیری است و امیدواریم با همکاری سایر نهادهای ذیربط، تمامی کشتارگاه‏های دام استان به این امکانات مجهز شوند.

وی افزود: نگهداری لاشه‎های گوشت استحصالی در اتاق سرد به مدت 24 ساعت سبب غیرفعال شدن بسیاری از عوامل بیماری‌زا، از جمله ویروس بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو می‎شود و بر این اساس، سالم‎سازی گوشت روند مطلوبی طی می‎کند.

وی ادامه داد: برای مقابله با بروز احتمالی بیماری یاد شده و سایر بیماری‎ها، علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، آموزش افراد مرتبط و مخاطبان در جامعه هدف، نقش بسیار مهمی دارد، بنابراین در این جهت اداره کل دامپزشکی استان، علاوه بر سمپاشی دام‎ها و اماکن نگهداری آنها، آموزش دامداران، کارشناسان، پرسنل صنوف کشتارگاه، بسته‎بندی، حمل گوشت و دیگر صنایع وابسته را انجام داده و این مهم در سال جاری نیز با قوت بیشتری ادامه می‎یابد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان‎رضوی عدم رعایت بهداشت در تماس با دام زنده و ترشحات آن را از جمله عوامل مهم در انتقال بیماری فوق در افراد دانست و از تمام شهروندان خواست تا از هرگونه کشتار دام، خارج از کشتارگاه و در منازل و معابر عمومی اجتناب کرده و سلامت شهروندان را به مخاطره نیندازند.

عطارباشی از شهروندان خواست تا تمامی فرآورده‎های خام دامی مورد نیاز خود را از فروشگاه‏های معتبر خریداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا مورد مشکوک در تولید و عرضه این فرآورده‎ها، مراتب را به نزدیک‎ترین شبکه دامپزشکی محل سکونت خود اطلاع دهند.

وی میزان گوشت قرمز تولیدی کشتارگاه‎های دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی استان را در سال گذشته بیش از 51 هزار و 580 تن اعلام کرد.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول