اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح نخستین مرکز دفن بهداشتی زباله‌های شهری کشور در تبریز

نخستین و مدرن‌ترین مرکز دفن بهداشتی، فنی و مهندسی زباله‌های شهری کشور و تصفیه خانه شیرابه‌های زباله در تبریز به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نخستین مرکز دفن بهداشتی زباله‌های شهری کشور در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز زباله‌گاه مدرن و مکانیزه جدید تبریز به عنوان نخستین مرکز دفن بهداشتی و فنی مهندسی کشور در فضایی به وسعت 34 هکتار احداث گردیده و قابل توسعه تا 50 هکتار در آینده است.

علی‌رضا اصغری مدیرعامل سازمان مدیریت بر پسماندهای شهری شهرداری تبریز در آئین بهره‌برداری از این دو پروژه بزرگ و مهم زیست محیطی کشور طی سخنانی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح ، اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال از سوی شهرداری تبریز هزینه شده است.

وی با اشاره به اهمیت احداث این مرکز تصریح کرد: تولید میانگین روزانه 1200 تن زباله در سطح شهر تبریز، و لزوم مدیریت، جمع آوری، دفن و حتی بازیافت به موقع این حجم از مواد زاید شهری، بی‌شک اصلی‌ترین چالش و دغدغه هر روزه شهرداری به ویژه معاونت خدمات شهری این مجموعه به شمار می‌رود.

اصغری خاطرنشان کرد: احداث مرکز دفن بهداشتی زباله با توجه به مشکلات زیست محیطی مرکز دفن قدیم که مشکلات زیست محیطی متعددی از جمله تولید شیرابه‌های زباله و گازهای متان حاصل از زباله را به دنبال داشته در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته بود.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این مرکز دفن جدید زباله‌های شهری تبریز، مشکلات زیست محیطی موجود به حداقل رسیده و در کنار آن با توجه به فعالیت کارخانه بازیافت و نیز اجرای کامل طرح تفکیک از مبدا زباله، حجم زباله‌های حمل شده برای دفن در این مرکز تا سقف 25 درصد کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت بر پسماندهای شهری شهرداری تبریز  تصریح کرد: شهرداری تبریز با هدف کاهش و حذف اثرات تخریبی شیرابه‌های حاصل از دفن زباله‌های شهری و نیز گازهای استحصالی متان، اقدام به احداث کارخانه تصفیه شیرابه های مرکز دفن به روش‌های COD و BOD نموده که این طرح با مشارکت قرار گاه خاتم الانبیا و در جوار مرکز دفن‌ بهداشتی به مرحله اجرا در آمده است تا از این طریق علاوه بر استحصال آب مورد نیاز کشاورزی حاصل از تصفیه شیرابه‌ها، نسبت به کاهش اثرات منفی زیست محیطی دفن زباله و نفوذ شیرابه‌ها در آب‌های زیرزمینی اقدام شود.

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول