اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان:

خلق «حماسه اقتصادی» با تلاش در عرصه تولید و اشتغال امکان‎پذیر است

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان گفت: حماسه اقتصادی در کشور و به خصوص در استان گلستان محقق نخواهد شد مگر اینکه بتوانیم در عرصه تولید و اشتغال گام‌های بزرگ و موثر برداریم.

خلق «حماسه اقتصادی» با تلاش در عرصه تولید و اشتغال امکان‎پذیر است

حسین مومنی امروز در گفت‎و‎گو با خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص اهداف و دلایل برگزاری جشنواره فن‎بازار در استان، با اشاره به شعار سال اظهار داشت: حماسه اقتصادی در کشور و به خصوص در استان گلستان محقق نخواهد شد مگر اینکه بتوانیم در عرصه تولید و اشتغال گام‎های بزرگ و موثر برداریم.

وی ادامه داد: شاید بتوانیم بگوییم دانشگاه جامع علمی و کاربردی و مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان اولین گام عملی خود را در راستای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را با برگزاری فن‎بازار برداشته است.

وی ابراز داشت: انشاالله این فن‌بازار بتواند به ما کمک کند تا بتوانیم برای صاحبان فناوری و صاحبان ایده در استان یک بستر مناسب فراهم کنیم تا در این بستر بتوانند فناوری و ایده‎هایشان را عرضه کنند.

مومنی افزود: همچنین از طرف دیگر نیز دانشگاهیان و فعالان حوزه آموزش بتوانند از این فناوری‎ها استفاده کنند یا بتوانند ایده‎های خود را در آنجا عرضه کنند.

از نظر تولید علم در دنیا رتبه شانزدهم و در منطقه رتبه اول را داریم

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان خاطرنشان کرد: نظام ملی مهارت و فن‎آوری که سه زیر نظام دارد متولیان اصلی این نظام اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای و دانشگاه جامع علمی و کاربردی هستند که بتوانند آموزش‎های مهارتی را در کشور نهادینه کنند.

وی بیان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تلاش‎های زیادی برای ارتقای آموزش عالی در کشور انجام شد.

مومنی تصریح کرد: در حال حاضر که در سال 1392 قرار داریم آخرین آماری که پایگاه استنادی اسکوپوس در هشت آوریل 2013 میلادی منتشر کرده است ایران با تولید 8 هزار و 513 مقاله در مجلات معتبر بین‎المللی از نظر تولید علم در دنیا رتبه شانزدهم و در منطقه رتبه اول را دارد.

وی متذکر شد: از نظر تعداد دانشجو نیز ما رتبه اول را در منطقه داشتیم و نکته‎ای که باید به آن توجه کرد این است که دانشگاه علمی و کاربردی دستاورد همین انقلاب و نظام مقدس است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: همچنین در اساسنامه دانشگاه علمی و کاربردی موضوع مشارکت با سازمان‎ها، ارگان‎ها و صاحبان صنایع با تاکید مطرح شده است.

در حوزه نظری خیلی جلو هستیم اما در حوزه آموزش‎های مهارتی مشکل داریم

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی گلستان ابراز داشت: در نظام آموزشی ما در این سال‎ها تلاش زیادی شده تا دانشگاه‎ها و مراکز آموزشی به سمت تولید بازار کار پیش بروند.

وی افزود: ما در حوزه نظری خیلی جلو هستیم اما در حوزه آموزش‎های مهارتی خلأهای فراوانی داریم که برای جبران آن فعالیت‎های فراوانی باید انجام شود و بر این اساس دانشگاه جامع علمی و کاربردی حرکتش به این سمت است.

وی متذکر شد: بنابراین برنامه‎های مشابه فن‎بازار و این نشست‎ها با توجه به اینکه ما در استان در حوزه تربیت نیروی تکنسین و آموزش‎های مهارتی خیلی جای کار داریم، می‎تواند در راستای ارتقای آموزش‎های مهارتی و مجموعه دانشگاه جامع علمی و کاربردی و اداره‎کل آموزش فنی و حرفه‎ای می‎توانند در این راستا کمک شایانی را انجام دهند.

انتهای پیام/83004/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول