اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

صادرات منطقه آزاد 95 درصد رشد یافت

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از رشد 95 درصدی صادرات از مسیر این منطقه در سال گذشته خبر داد.

صادرات منطقه آزاد 95 درصد رشد یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی امروز در نشست منطقه آزاد انزلی با اشاره به میزان صادرات از مسیر این منطقه، اظهار کرد: سال گذشته میزان صادرات از مسیر منطقه آزاد نسبت به مشابه سال ماقبل از نظر وزنی بالغ بر 95 درصد رشد داشت.

وی حجم صادرات کالا از مسیر منطقه آزاد انزلی در سال 90 را حدود 132 هزار تن عنوان کرد و گفت: سال گذشته صادرات مسیر منطقه آزاد بیش از 258 هزار تن بود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی درباره ارزش مالی صادرات مذکور اذعان کرد: ارزش صادرات در سال 91 به 142 میلیون دلار افزایش یافته بود.

وی، رشد ارزش ارزی صادرات سال 91 نسبت به مدت مشابه 90 را بیش از 31 درصد ذکر کرد.

به گفته رحیمی، در طول سال 91، دو میلیارد و 251 میلیون دلار کالا از طریق منطقه آزاد وارد شده است.

وی بیشترین حجم مبادلات تجاری از طریق منطقه آزاد با کشورهای حاشیه دریای خزر را قفقاز، خلیج فارس، شرق اروپا، آمریکای لاتین و اروپای شمالی عنوان کرد.

این مسئول، خاطرنشان کرد: مواد اولیه مصرفی به منظور تولید در کارخانه‌های استان و کشور حجم عمده واردات از طریق منطقه آزاد را در بر می‌گیرد.

وی عمده کالای صادراتی را شامل محصولات تولیدی صنایع شیمیایی، پلاستیکی، سلولزی، محصولات معدنی و مصنوعات آن و تولیدات صنایع غذایی، شیلاتی و نساجی عنوان کرد.

رحیمی، جذب سرمایه‌گذار و تأمین شرایط لازم برای ایجاد اشتغالزایی مولد را از مهم‌ترین اهداف تأسیس مناطق آزاد ذکر کرد و متذکر شد: امکان فعالیت بانک‌ها و شرکت‌های بیمه داخلی با همکاری شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی از جمله مزایای مناطق آزاد است.

وی، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات یدکی برای تولیدکنندگان منطقه، دارا بودن زیرساخت‌های مناسب و متعدد حمل و نقل هوایی، دریایی و جاده‌ای را از دیگر مزایای منطقه آزاد برشمرد.

رحیمی، اذعان کرد: قرار گرفتن این منطقه در مسیر کریدور بین‌المللی شمال‌ـ جنوب و وجود ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری از دیگر مزایای فعالیت تجاری‌ـ اقتصادی در منطقه آزاد است.

وی، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره‌برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، آزادی مشارکت سرمایه‌گذار خارجی تا سقف 100 درصد به همراه تضمین و آزادی کامل ورود و خروج سرمایه را از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت تجاری در منطقه آزاد عنوان کرد.

این مسئول، وجود مزایای مذکور را در کاهش هزینه‌های تولید محصولات به منظور افزایش ظرفیت رقابت با کالای مشابه خارجی و صادرات به کشورهای هدف تاثیرگذار خواند.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول