اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

7 اردیبهشت

طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت‌سواران در 100 روستای گیلان اجرا می‌شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از آغاز اجرای مرحله دوم طرح بزرگ ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران از هفتم اردیبهشت جاری در 100 روستای استان خبر داد.

طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت‌سواران در 100 روستای گیلان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور پیش از ظهر امروز در جلسه حمل و نقل استان با اشاره به اجرای طرح بزرگ ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران در روستاهای گیلان، اظهار کرد: با توجه به اینکه عابران پیاده و موتورسواران بالغ بر 65 درصد از فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی استان را تشکیل می‌دهند طرح مذکور در روستاهای گیلان اجرا می‌شود.

وی افزود: به منظور پیشگیری از وقوع تصادف و ارتقای آگاهی‌های ترافیکی عابران پیاده و موتورسواران، اجرای آموزش عابران و موتورسواران در دستور کار اداره کل حمل و نقل استان قرار گرفت.

به گفته این مسئول، مرحله دوم طرح بزرگ ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران از هفتم اردیبهشت جاری در گیلان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای موفقیت‌آمیز مراحل آزمایشی طرح مذکور در شهرستان‌های لنگرود، تالش و صومعه‌سرا در سال‌های گذشته به اجرا درآمد.

علیپور، اجرای نخستین مرحله طرح بزرگ ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران در سال گذشته را موفقیت‌آمیز خواند.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در 100 روستای گیلان اجرا شد، تصریح کرد: در راستای تداوم اقدام‌های فرهنگی و آموزشی، مرحله دوم این طرح نیز در سال جاری در 100 روستای دیگر استان اجرا می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، آشنا شدن عابران پیاده با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسواران را از جمله اهداف طرح آموزشی مذکور ذکر کرد.

وی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات را از دیگر اهداف طرح مذکور برشمرد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول