اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم:

انسان‌ها عامل اصلی نابودی مراتع هستند

رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم گفت: انسان‌ها عامل اصلی نابودی گونه‌های گیاهی و دارویی کمیاب در مراتع هستند.

انسان‌ها عامل اصلی نابودی مراتع هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی حسین بهرامیان در جمع خبرنگاران در سمیرم به اهمیت نقش مراتع در زندگی انسان‌ها اشاره و اظهار کرد: منابع طبیعی از جمله ثروت‌هایی است که مختص یک نسل خاص نبوده؛ بلکه متعلق به همه نسل‌ها است و اکنون وظیفه ما است که حفظ و حراست کنیم و در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم.

وی، حراست از منابع طبیعی را سبب توسعه پایدار دانست و گفت: متأسفانه انسان‌ها بیش از دام‌ها موجب نابودی مراتع می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی سمیرم با اشاره به وجود گونه‌های خوراکی و دارویی کمیاب در مراتع این شهرستان افزود: چیدن برگ گیاهان دارویی از جمله موسیر، تره، لیزه و گونه‌های دیگر موجود در مراتع شهرستان در این فصل سبب کمبود هیدرات کربن و قندها در ساقه گیاه و در نتیجه نابودی این گیاهان می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی در مناطق مختلف شهرستان در راستای حفظ منابع طبیعی، عنوان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، پلیس راه، نیروهای انتظامی، بسیج و تمامی دوستداران طبیعت شهرستان سمیرم باید برای حفظ گونه‌های کمیاب مراتع در این فصل همیار منابع طبیعی باشند.

بهرامیان با اشاره به حضور برخی افراد از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری در مراتع شهرستان و تخریب گونه‌های گیاهی تصریح کرد: با افرادی که به هر نحو به مراتع شهرستان آسیب و خسارت وارد کند، براساس قانون شدیداً برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: شهروندان عزیز در صورت مشاهده تجاوز متخلفان به مراتع به عنوان همیار طبیعت موارد را به منابع طبیعی شهرستان اعلام کنند تا با آنها برخورد شود.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم دارای 455 هزار هکتار عرصه ملی است و بیش از 60 درصد مراتع مطلوب استان اصفهان در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول