اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

بودجه فرهنگی امسال حدود 30 درصد کاهش داشته است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بودجه فرهنگی امسال در مقایسه با سال گذشته حدود 30 درصد کاهش داشته است.

بودجه فرهنگی امسال حدود 30 درصد کاهش داشته است

حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بودجه فرهنگی 92 در مجلس اظهار کرد: بودجه فرهنگی امسال نسبت به سال گذشته به یک نگاه 16 درصد کاهش و به یک نگاه دیگر 30 درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه برای جبران این کاهش راحل‌هایی را به کارشناسان ریاست جمهوری و دستگاه‌های ذیربط پیشنهاد کرده‌ایم، ادامه داد: دولت در لایحه بودجه 1392 در جدول 12 که بودجه حمایتی از مسائل و برنامه‌های فرهنگی بود، ‌را حذف و در ردیف 540 هزار تحت کمک‌های حقیقی و حقوقی مطرح کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: از محل منبع، این بودجه فرهنگی که حدوداً 195 میلیارد ریال است، به میزان 160 میلیارد ریال تحقق بخشیدیم تا بتوانیم پاسخگوی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باشیم.

سالک‌کاشانی تصریح کرد: پیشنهادهایی در جدولی با اولویت حوزه‌های علمیه، دستگاه‌ها و نهادهای مجری امر فرهنگ، تحقیق و پژوهش برای کسب اعتبار لازم تنظیم و در اختیار کمیسیون تلفیق قرار گرفته است.

وی با اشاره به موضوع انتخابات و تغییر امتحانات برخی از دانشگاه‌ها در سراسر کشور بیان کرد: شرط موفقیت کشور اجرای قانون به عنوان فصل‌الخطاب است.

وی اضافه کرد: مجریان قانون باید مصوبات مجلس که از فیلتر شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گذرد به آن احترام بگذارند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاه‌ها نیز در سراسر کشور از دستورالعمل‌های قانونی مستثنی نیستند و براساس ضوابط قانونی در نحوه امتحانات و کلاس در دانشجویان تصمیم‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول