اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ باهنر:

کابینه آینده باید ژنرال داشته باشد

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: احمدی‌نژاد به گفته خود در کابینه سرباز می‌خواست نه ژنرال، اما حضور افراد قدرتمند و کاربلد پشتوانه یک رئیس جمهور است.

کابینه آینده باید ژنرال داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا باهنر چهارشنبه‌شب در نشست اصولگرایان شیراز در مسجد‌‌الرسول این شهر اظهار داشت: روزی که در دور اول آقای احمدی‌نژاد در انتخابات پیروز شد من و تنی چند از دوستان به دیدنش رفتیم و گفتیم که رقابت تمام شد و می‌توانی از برخی رقبا که نیروهای کارآمدی هستند استفاده کنید.

وی افزود: ایشان پاسخ داد «نه، من سرباز می‌خواهم نه ژنرال» آن‌جا بود که به ایشان گفتم اگر این راه خوب بود رهبری می‌گفت من فرمانده نمی‌خواهم همان بسیجی‌ها برایم کافی است.

باهنر ادامه داد: فرمانده کل قوای یک کشور حداکثر با 20 فرمانده ارشد کار را به پیش می‌برد و سلسله مراتب است که منویات را منتقل می‌کند و در غیر این صورت سربازی می‌شود که به همراه یک عده سرباز دیگر مرتب می‌دوند و به هیچ‌جا نمی‌رسند.

وی تصریح کرد: احمدی‌نژاد بی‌شک در میزان کار کردن رکورددار است و همچنین در سفر رفتن که در 15 روز دو بار 20 هزار کیلومتر را طی می‌کند و به ونزوئلا می‌رود.

به گفته وی، هنر یک مدیر ارشد این است که کار خود را با استفاده از مدیران میانی به پیش ببرد و از توان افراد استفاده کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدیر کلان آن کسی است که منویات خود را با همکاری دیگران به پیش ببرد و در غیر این‌صورت آن‌کس که تمام کارها را خودش می‌کند کارگر خوبی است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: من می‌گویم رئیس جمهور آینده باید ژنرال داشته باشد باید وزیرانی داشته باشد که جرات رفتن در دل موانع را داشته باشند، تیم قدرتمند داشته باشد و از ساختار‌های کشور استفاده کند.

وی تصریح کرد: یک رئیس جمهور قدرتمند از حضور افراد قوی در تیم خود استقبال می‌کند، با آنان به مباحثه می‌پردازد و از جدل برای اثبات نظر خود هراس ندارد.

اختیارات شوراها به تدریج افزوده شود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شورا هر دو مهم است به شرطی که در عین هم‌افزایی تزاحمی با یکدیگر نداشته باشند و هیچ‌کدام فدای دیگری نشود.

باهنر ابراز داشت: سرنوشت مدیریت‌های شهری در انتخابات شوراهای اسلامی رقم می‌خورد و توقع این است که شوراها هر چه از زمان تولد خود فاصله می‌گیرند به تدریج قابل اعتماد‌تر شوند تا اختیاراتشان افزایش یابد.

وی افزود: اگر شوراها ظرفیت لازم را در خود ایجاد کنند به تدریج می‌توان تمام کارهایی را که دولت در شهرها انجام می‌دهد به شورا واگذار کرد.

به گفته باهنر، مسائل آموزش شهری، بهداشت و درمان و حتی امنیت شهری از مقولاتی است که باید به مدیریت شهری و منطقه‌ای واگذار شود منوط به آن که شوراها به رشد قابل توجه خود برسند.

اصلاح‌طلبان بر شوراها متمرکز شده‌اند

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: اصلاح‌طلبان به چند دلیل به انتخابات شورا امید دارند یکی آن که از انتخابات ریاست جمهوری ناامید هستند و دوم این که نظارت بر انتخابات شورا بر عهده مجلس شورای اسلامی و به طور طبیعی فضا بازتر است.

وی ادامه داد: در انتخابات شورا نتیجه آرا یک‌جا متمرکز نمی‌شود به این معنا اگر جناحی در انتخابات ریاست جمهوری در تهران پیروز شود اما در سایر شهرها ببازد با تجمیع آرا بازنده تلقی می‌شود اما در شوراها به عنوان مثال آرای شیراز ربطی به شهرستان‌های فارس ندارد و اصلاح‌طلبان هر جا را که ببرند در دست می‌گیرند.

شورا را ببرند مدعی ریاست جمهوری می‌شوند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: اصلاح‌طلبان انتخابات شورای اسلامی در تهران را برنده شوند می‌گویند اگر در انتخابات ریاست جمهوری نیز حضور جدی داشتیم برنده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات شوراها اصولگرایان از هر جناح دارای رقیب مشترک هستند و بنابراین باید با قدرت بیشتری وارد میدان شوند.

باهنر بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری نیز در شرایط مذاکرات با 1+5، بیداری اسلامی، مسائل منطقه‌ای و متعادل نبودن برخی شاخص‌های اقتصاد داخلی بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: تمام حکومت‌های دنیا با هر روش حکومتی دغدغه رشد اقتصادی، نرخ تورم، نرخ بیکاری و ضریب سلامت دارند چرا که این مسائلی است که تمام ملت با آن درگیر هستند.

کارآمدی مهم‌ترین چالش دولت آینده است

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اظهار داشت: انتخاب یک رئیس جمهور از این نظر تا عمق خانه‌های یک یک ما تاثیر دارد و بسیاری از ابعاد زندگی ما را متاثر می‌سازد.

وی بیان کرد: در دور قبلی انتخابات رقبای احمدی‌نژاد وی را زیر سئوال ‌بردند و احمدی‌نژاد تمام دوره‌های به غیر از خودش را، و به این ترتیب دیگر چیزی برای دفاع نماند و جمع این مناظرات ناکارآمدی کل دوره‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال ضریب حضور در انتخابات را تاثیر‌گذار بر ضریب امنیت ملی دانستند منوط به آن که نحوه مناسب برگزاری، انتخاب اصلح و حضور پر شور در آن لحاظ شود.

انتخابات آتی سه قطبی است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: اصلاح‌طلبان چه به صورت جدی یا کمتر جدی به میدان می‌آیند چه آن عده که خواهان آمدن هاشمی و خاتمی هستند حرف خود را بر کرسی بنشانند و چه طرفداران عارف، شریعتمداری یا جهانگیری اجماع کسب کنند.

وی ادامه داد: دولت متشکل از مدیران با سلایق سیاسی مختلف است و برخی از کابینه و وزرا نیز حتی با رویه فعلی موافق نیستند بنابراین بهتر است به جای اصطلاح دولتی‌ها، احمدی‌نژادی‌ها یا حامیان احمدی‌نژاد را به کار برد.

باهنر بیان کرد: حامیان احمدی‌نژاد اگر چه در ظاهر می‌گویند ما چندان علاقه به حضور نداریم اما علاقه دارند که دولتی بر سر کار بیاید که ادامه دهنده راه دولت فعلی باشد.

وحدت کاندیدا نیز همیشه خوب نیست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اصولگرایان قطب سوم انتخابات هستند که دغدغه جدی آنها تکثر کاندیدا است اما این تهدید در صورت مدیریت می‌تواند به فرصت بدل شود.

باهنر اضافه کرد: در سال 76 اصولگرایان از تکثر به وحدت رسیدند و بر سر یک کاندیدا اجماع کردند که در نهایت نتیجه خوبی نداشت.

وی تصریح کرد: در نبود حزب جامع فراگیر، این تکثر می‌تواند فرصت باشد در شرایطی که رقابت درون حزبی ایجاد شده و بدنه اصولگرایی فرصت پیدا کند اصلح را در این مدت مانده به انتخابات شناسایی کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: زمانی موضوع تعدد کاندیداهای اصولگرایان تهدید می‌شود که فرایند توافق شده توسط برخی گروه‌ها زیر پا گذاشته شود و بخواهند با وجود عدم اقبال تا آخر بمانند.

3 کاندیدای اصولگرا به نیمه نهایی می‌روند

وی در ادامه ابراز داشت: 1+2 گفته که در نهایت بر روی یک کاندیدا توافق می‌کند، ما پنج نفر ائتلاف پنج‌گانه که متشکل از بنده، منوچهر متکی، یحیی آل‌اسحاق، مصطفی پورمحمدی و همچنین ابوترابی است، توافق کردیم قبل از ثبت‌نام به یک نفر واحد برسیم.

باهنر بیان کرد: جبهه پایداری، مستقل‌ها و محسن رضایی نیز باید بر یک نفر توافق کنند و در نهایت این گروه سه نفره برگزیده ثبت‌نام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه کمی از 1+2 نگران هستیم چرا که می‌خواهند بعد از ثبت‌نام به یک نفر برسند و این امر بنابر تجربه مشکل‌ساز می‌شود چرا که در این مرحله گاهی اگر فرد بخواهد کنار برود حامیان نمی‌گذارند و از این‌رو امید داریم 1+2 نیز قبل از ثبت‌نام به یک نفر برسد.

به گفته وی، آقایان پورمحمدی و ابوترابی نیز اگر چه کاندیدای جامعه روحانیت نیستند اما جامعه روحانیت این ساز و کار را تایید کرده و حتی برای آن که مشکلی پیش نیاید به 1+2 گفتیم ما به شما می‌پیوندیم و این ساز و کار را اجرا می‌کنیم.

انتخابات درست 15 درصد قیمت دلار را کاهش می‌دهد

به گفته وی، اگر برای ریاست جمهوری یک فرد عاقل، مدبر، اقتصاددان، دورنگر و پیرو خرد‌جمعی انتخاب شود به محض اعلام نتیجه 10 تا 15 درصد قیمت دلار کاهش می‌یابد که البته عکس این موضوع نیز صادق است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ابراز داشت: یکی از اقداماتی که رئیس جمهور بعدی باید انجام دهد احیای سازمان برنامه و بودجه است که با 50 سال سابقه به عنوان مغز متفکر عمرانی و توسعه‌ای کشور منحل شد.

وی تصریح کرد: احمدی‌نژاد به خرد جمعی اعتقادی نداشت و به اعتقاد من رئیس جمهور حتی اگر مدرک دکترا و تحصیلات فوق تخصص فلان رشته را نداشته باشد مهم نیست اما باید قدرت درک و تحلیل داشته باشد.

دولت احمدی نژاد پاکدست بود اما اسراف بسیار داشت

وی همچنین گفت: وارد شدن به یک مسیر و سپس به بن‌بست خوردن دوباره بازگشتن همان نوع مدیریت آزمون و خطایی است که باعث حیف و میل بیت‌المال می‌شود و باید توجه کرد که اسراف تنها در اشرافی‌گری خلاصه نمی‌شود.

باهنر افزود: هزاران میلیارد وام که برای بنگاه‌های زودبازده پرداخت شد اگرچه برای تعداد اندکی شغل ایجاد کرد اما بسیاری از بیکاران آزاد گذشته را به بیکاران بدهکار به بانک تبدیل کرد.

سفرهای استانی تنها از منظر صله رحم مفید است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از کارهای احمدی‌نژاد که قابل ادامه دادن است سفرهای استانی او است اما نه به این معنا که 200 مصوبه در یک سفر تصویب شود و 10 تا به سرانجام برسد.

باهنر اضافه کرد: امروز ابزار ارتباطی و تکنولوژی به گونه‌ای است که برای ارتباط با مردم و مدیران یک استان می‌توان از راه دور ویدئو کنفرانس گذاشت و هزینه و انرژی بیهوده صرف نکرد اما تنها فایده این‌گونه دیدارهای دیدار رو در رو با مردم و اینکه ملاقات مردمی مایه امید اجتماعی است.

وی ادامه داد: آقا در مورد این سفرها توصیه کرده بودند که از 10 شب به بعد تصمیمی گرفته نشود چراکه اگر مانند برخی وزرا در سفرهای استانی تا صبح مدیران را بیدار نگاه داریم معلوم نیست از این ذهن‌های خسته و آشفته چه چیزی بیرون می‌آید.

10 درصد تورم 40 درصدی از مسکن مهر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسکن مهر نیز پروژه خوبی بود و یک عده را صاحب خانه کرد اما این طرح از نیمه راه تغییر ماهیت داد و کار به دست شرکت‌های ساخت و ساز و واسطه افتاد و تعداد دلالان را بیشتر کرده، سوق نقدینگی به بخش مسکن را افزایش داد و در نهایت 10 واحد تورم ایجاد کرد.

باهنر اضافه کرد: بنده به سبب 30 سال کار، در تدوین 20 بودجه کشور دخالت داشته‌ام، از پنج برنامه توسعه در تدوین چهار تا بوده‌ام، به غیر از رجایی و بنی‌صدر با تمام روسای جمهور بعد از انقلاب کار کرده‌ام، با 200 وزیر همکاری داشته‌ام، تمام کاندیداهای فعلی را از نزدیک می‌شناسم و به طور قطع از ژنرال‌های مخلص در صورت پیروزی استفاده می‌کنم.

وی در پاسخ به اینکه چرا در دوران سیاست‌ورزی خود بیش از گل زدن پاس گل داده است، بیان کرد: هر بار به طور جدی بنا داشته‌ام در رقابتی باقی بمانم و تا آخر مانده‌ام و هفت‌بار از مردم رای اعتماد گرفته‌ام.

باهنر تصریح کرد: این‌بار نیز آمده‌ام که بمانم و تنها در یک صورت کنار می‌روم و آن اینکه برایم ثابت شود ادامه حضور من به ضرر اصولگرایی است.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول