اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان خبر داد

تصویب 479 طرح اقتصادی در کارگروه اشتغال لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: در کارگروه اشتغال استان لرستان 479 طرح اقتصادی تصویب شده است.

تصویب 479 طرح اقتصادی در کارگروه اشتغال لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حامد ویس‌کرمی ظهر امروز در دیدار تشکل‌های کارگری و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیت نماینده ولی فقیه در لرستان، ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: طی سال گذشته 54 جلسه کارگروه اشتغال در سطح استان لرستان تشکیل شد که نتیجه آن تصویب 479 طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 526 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد از این طرح‌ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است، افزود: مابقی این طرح‌ها در بخش کشاورزی استان لرستان به تصویب رسیده است.

ویس‌کرمی یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 5 هزار و 828 فرصت شغلی جدید ایجاد و 2 هزار و 935 فرصت شغلی موجود تثبیت می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه به مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 34 هزار و 760 نفر متقاضی مشاغل خانگی در استان لرستان مجوز فعالیت گرفته‌اند که از این تعداد 15 هزار و 758 طرح موفق به دریافت تسهیلات از بانک‌ها به مبلغ 58 میلیارد و 900 میلیون تومان در سطح استان لرستان شده‌اند.

ویس‌کرمی با بیان اینکه 2 هزار و 596 تعاونی در استان لرستان فعال هستند، گفت: یک میلیون و 391 هزار نفر از جمعیت استان لرستان با احتساب تعاونی‌های سهام عدالت عضو فعال تعاونی‌های استان لرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: 24 هزار و 326 نفر توسط تعاونی‌های استان لرستان اشتغالزایی شده‌اند و در سال گذشته نیز 285 تعاونی جدید با 3 هزار و 22 نفر اشتغال در سطح لرستان ایجاد شده‌اند.

ویس‌کرمی یادآور شد: سال گذشته برای دومین سال متوالی، بخش تعاون استان لرستان در زمینه پرداخت تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون لرستان، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی افزود: استان لرستان از محل صندوق توسعه ملی کشور در بخش کشاورزی رتبه دوم را کسب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز در سطح استان لرستان 126 هزار نفر کارگر بیمه شده اجباری به ثبت رسیده است که این کارگران نیاز به کار و تلاش بیشتری دارند.

وی افزود: سال گذشته 11 هزار مورد بازرسی از واحدهای کارگری صورت گرفته و در این زمینه استان لرستان در سطح کشور، مقام نخست را کسب کرده است.

ویس‌کرمی گفت: 140 شورای سازش در کارگاه‌های استان لرستان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در مرحله دوم سهام عدالت، 83 هزار نفر از کارگران فصلی و ساختمانی استان لرستان مشمول سهام عدالت شده‌اند.

انتهای پیام/2304/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول