اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد

باز‌سازی 2600 ساختمان شهری منطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی توسط اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: باز‌سازی 2 هزار و 600 واحد مسکونی شهری در منطقه زلزله‌زده اهر و ورزقان واقع در استان آذربایجان شرقی به اصفهان واگذار شده است.

باز‌سازی 2600 ساختمان شهری منطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی توسط اصفهان

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه ایران یکی از کشور‌های زلزله‌خیز به شمار می‌رود، اظهار کرد: تمام استان‌ها باید با استفاده از راهکار‌های ضروری مانند مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در راستای کاهش اثرات ناشی از وقوع زلزله در سطح کشور تلاش کنند.

وی اضافه کرد: اصفهان به عنوان جانشین مدیریت بحران تهران در زمان وقوع حوادث محسوب می‌شود و طی 100 سال گذشته حادثه طبیعی بزرگ خسارت‌آوری در استان اصفهان به وقوع نپیوسته است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آمادگی استان اصفهان برای پیشگیری از خسارات ناشی از وقوع حوادث طبیعی و غیر‌طبیعی تصریح کرد: مدیریت استان برای مقابله با این حوادث اقدامات خود را طی چند مرحله دنبال می‌کند که آموزش، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و توسعه ایستگاه‌های لرزه‌نگاری از جمله مهم‌ترین این اقدامات به شمار می‌رود.

وی مدیریت علمی حوادث بحرانی مانند زلزله را در سطح شهر‌ها و به ویژه در روستا‌ها ضروری دانست و ادامه داد: در حال حاضر مشاوران طرح‌ها و مباحث مطالعاتی به صورت علمی و کارشناسی شده بر روی گسل‌های زلزله موجود در سطح شهر‌های استان فعالیت می‌کنند و مطالعات علمی تهدید‌آمیز بودن یا نبودن این گسل‌ها را مشخص می‌کند.

شیشه‌فروش با اشاره به کمک‌رسانی ویژه استان اصفهان در زمان وقوع زلزله‌هایی مانند زلزله‌های استان‌های آذربایجان شرقی و بوشهر تأکید کرد: اصفهان در زمان وقوع زلزله‌ها در سطح کشور آمادگی خود را اعلام می‌کند و اصفهان معین بسیاری از استان‌ها در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر‌طبیعی است.

وی به کمک‌رسانی ویژه اصفهان به منطقه زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: بازسازی بخشی از منطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی به عهده اصفهان بوده و باز‌سازی 2 هزار و 600 واحد مسکونی در شهر و حدود 480 واحد مسکونی در روستا در منطقه ورزقان و اهر توسط اصفهان انجام می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون بنیاد مسکن اصفهان در این منطقه حضور دارد و باز‌سازی این منطقه را انجام می‌دهد.

شیشه‌فروش اظهار کرد: در حال حاضر باز‌سازی روستا‌ها در منطقه اهر و ورزقان انجام شده است، 60 درصد از ساختمان‌های مسکونی شهری منطقه زلزله‌زده آذربایجان شرقی که به عهده اصفهان بوده پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/63004/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول