اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‎رضوی:

بافت فرسوده مشهد در برابر زلزله آسیب‌پذیر است / مسئولان به فکر باشند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‎رضوی زلزله‎های اخیر را هشدار جدی به مسئولان استان دانست و گفت: بافت فرسوده مشهد آسیب‌پذیرترین بخش در این شهر در برابر زلزله است.

بافت فرسوده مشهد در برابر زلزله آسیب‌پذیر است / مسئولان به فکر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا قلندر صبح امروز در کارگروه «مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه و ساختمان» در محل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی، وجود انبوه ساختمان‌های غیر مقاوم در برابر زلزله در کلان‌شهرهای کشور را بزرگ‌ترین خطر در بحث وقوع زلزله اعلام کرد و اظهار داشت: براساس اعلام رسمی مراجع ذیصلاح، شهرهای تهران، تبریز و مشهد بیشتر از سایر شهرهای بزرگ کشور در معرض زلزله‌های بزرگ قرار دارند.

وی افزود: بررسی نقاط ضعف و لطمه پذیر، خطرات دور از چشم و یافتن راهکارهای کاهش خسارات از ملزومات تاخیرناپذیر در این رابطه است که همکاری تمام دستگاه‌های ذیربط در این مهم ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی، با تاکید بر لزوم پایبندی به طرح جامع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در ساخت و سازها و طراحی شهری گفت: بافت فرسوده شهر مشهد آسیب‌پذیرترین بخش شهر در برابر زلزله احتمالی است و باید برای پیشگیری از فاجعه در این زمینه سریعا برنامه عملی تنظیم و اجرا شود.

قلندر تبیین برنامه‌های پیشگیری و کاهش خسارات در سوانح طبیعی را از پیش‌نیازهای توسعه پایدار و همه جانبه شهر مشهد دانست و افزود: با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر صورت گرفته در فن‌آوری‌های خاص مربوطه، کاربرد علوم و تجهیزات روز در جهت رسیدن به اهداف عالیه این کارگروه اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: لازم است با همکاری و مشارکت ارگان‌هایی چون شهرداری مشهد، نقشه‌های فنی و مدل‌های لازم در مورد وضعیت شهر، ابنیه، امکانات و تجهیزات، قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و نیروهای در اختیار تهیه و با استفاده از متدهای جهانی و مشاوران سطح اول، طرح جامع مدیریت بحران برای دومین کلان شهر مذهبی جهان تهیه شود.

وی همچنین با تعیین مهندس علیرضا خجسته، مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی به عنوان جانشین رئیس کارگروه، خواستار تشکیل منظم جلسات کارگروه بصورت مستمر در دوره‌های ماهانه شد.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول