اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان:

عفت و حیا زمینه‌ساز پیشرفت زنان است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان عفت و حیا را زمینه‌ساز پیشرفت زنان در جامعه برشمرد.

عفت و حیا زمینه‌ساز پیشرفت زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سهیلا نصرصادقی ظهر امروز در مراسمی که در راستای گرامیداشت هفته زن با همکاری استانداری کردستان، مرکز بهداشت شهرستان سنندج و تشکل‌های مردم‌نهاد هوراز و پژواک فکر سنندج در مسجد سیدقطب سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سلامتی زنان جامعه برای سلامتی جامعه و تربیت صحیح فرزندان امری ضروری است و باید در راستای ارتقای سطح سلامتی زنان تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه هفته زن فرصت مناسبی برای پرداختن به مسائل حوزه بانوان است، افزود: باید با اهمیت دادن به سطح سلامتی زنان به ویژه مادران زمینه ایجاد جامعه‌ای سالم با جوانانی سالم را فراهم کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مادران جایگاه ارزنده‌ای در جامعه دارند و همه ما باید قدردان آنها بوده و احترام به مادران را اولویت قرار دهیم.

مسئول آموزش و سلامت مرکز بهداشت شهرستان سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: توجه به فشار خون امری ضروری برای بقای عمر و حفظ سلامت انسان‌ها بوده و عدم توجه به آن مشکلات فراوانی را برای انسان در پی دارد.

فلوریا فتحی یادآور شد: گرفتن فشار خون بانوان در هفته زن به عنوان یکی از فعالیت‌های این مرکز است که در راستای ارتقای سطح سلامت مردم و شعار امسال بهداشت جهانی با عنوان «فشار خون را جدی بگیریم» انجام می‌شود.

وی افزود: به همین منظور آموزش‌های لازم به عموم مردم در راستای پیشگیری از ابتلا به فشار خون با تغذیه مناسب و تحرکات کافی و همچنین کنترل استرس انجام می‌شود.

امام جماعت مسجد سیدقطب شهرستان سنندج نیز در این مراسم به اهمیت و جایگاه زنان از منظر قرآن کریم پرداخت و گفت: در قرآن کریم از حجاب و پوشش به عنوان اسلحه‌ای برای زنان نام برده شده است تا آنان را در برابر نگاه‌های نامحرم محفوظ دارد.

ماموستا عطا‌‌‌‌‌‌ء‌الله حسن‌پور اضافه کرد: قرآن کریم یادگار رسول خدا(ص) است و همه ما باید از دستورات این کلام الهی پیروی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه نباید از ارزش‌های دینی و اسلامی خود دور باشیم، افزود: امروز دشمنان قصد دارند با ورود فرهنگ غربی به جامعه اسلامی صدمات جبران‌ناپذیری به هویت دینی و اسلامی ما وارد کنند لذا باید با مشارکت مردم و آگاهی آنها زمینه خنثی کردن توطئه شوم دشمنان را فراهم کنیم.

حسن‌پور توجه به قرآن کریم را زمینه‌ساز رسیدن به سعادت و کمال بیان کرد و گفت: همه انسان‌ها باید قدر نعمات خداوند را بدانند و از تمامی نعمت‌های خداوند بهترین استفاده را ببرند.

در این مراسم به بانوانی که اسامی آنها زهرا بود جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/79007/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول