اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

تولید 122 هزار تن شمش روی در زنجان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته 122 هزار تن شمش روی در زنجان تولید شد.

تولید 122 هزار تن شمش روی در زنجان

علی معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان و اختصاص بخش بزرگی از صادرات استان به مواد معدنی اظهار کرد: سال گذشته 66 درصد از صادرات استان به مواد معدنی اختصاص داشت که 283 میلیون دلار را کسب کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 درصد سرب اولیه و 70 درصد روی کشور در زنجان تولید می‌شود، افزود: از 71 واحد فعال کشور در زمینه سرب و روی، 46 واحد آن در زنجان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تعداد معادن موجود در استان تصریح کرد: 253 معدن در استان وجود دارد که 67 معدن سلب صلاحیت شده‌اند و 10 معدن در حال صدور مجوز هستند.

وی تاکید کرد: طی سال گذشته 3.5 میلیون تن مواد معدنی از استان استخراج شد که 54 درصد از ظرفیت موجود را شامل می‌شود.

معصومی در ادامه از افزایش میزان جواز تاسیس و طرح توسعه صادره در سال 91 خبر داد و عنوان کرد: 420 جواز تاسیس و 27 طرح توسعه در سال 91 صادر شده است که در مقایسه با میزان جواز تاسیس صادره در سال 90 از رشد 46 درصدی برخوردار بوده است.

وی تعداد جواز تاسیس و طرح توسعه صادره در سال 90 را 306 فقره با اشتغالزایی 10 هزار و 482 نفر دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود بر اساس 447 فقره جواز تاسیس طرح توسعه صادره در سال گذشته، 19 هزار و 571 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گیرد و اشتغالزایی برای 11 هزار 930 نفر ایجاد شود.

انتهای پیام/2308/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول