اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیلیان:

بخش عمده نیاز غذایی کشور در داخل تامین می‌شود/ رشد ۲۵ درصدی صادرات محصولات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید انواع محصولات غذایی در داخل، برنامه دشمنان را برای ایجاد بحران به ویژه بحران غذایی و جدایی مردم از نظام نقش بر آب کرد.

بخش عمده نیاز غذایی کشور در داخل تامین می‌شود/ رشد ۲۵ درصدی صادرات محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صادق خلیلیان بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر به آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با گسترش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌توان چند برابر سایر بخش‌ها برای کشور ارزش افزوده ایجاد کرد، افزود: سرمایه‌گذاری‌های عمده‌‌ای در چند سال گذشته در خصوص بهبود زیرساخت‌های بخش کشاورزی در کشور صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: عمده این سرمایه‌گذاری‌ها در راستای افزایش بهره‌وری به ویژه در زمینه آب، توسعه آبیاری مدرن، تجهیز و نوسازی اراضی، توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی، توسعه مکانیزاسیون، اصلاح ساختار فناوری واحدهای تولیدی شامل مرغداری‌ها و دامداری‌های صنعتی بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی، ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و کمک‌های بلاعوض به تولیدکنندگان را از دیگر اقدام‌های موثر صورت گرفته در این دوره و در سطح وسیع عنوان کرد.

وی افزود: بخش کشاورزی در کشور دارای جایگاه ویژه‌ای است و امروزه بخش عمده نیاز غذایی کشور در داخل تامین می‌شود، این توانمندی به ویژه در شرایط فعلی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

خلیلیان تاکید کرد: توانمندی ما در بخش کشاورزی با وجود تهدیدها و تحریم‌های دشمنان به یک فرصت تبدیل شده و توانسته علاوه بر تامین عمده نیاز کشور به مواد غذایی، 25 درصد رشد صادرات در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تولید انواع محصولات غذایی در داخل، برنامه‌ دشمنان کشور برای ایجاد بحران به ویژه بحران غذایی و جدایی مردم از نظام را نقش بر آب کرد.

وی گفت: تحقق کامل اهداف امنیت غذایی، سیاست‌های توسعه سرمایه‌گذاری، تقویت زیرساخت‌ها و نهادهای مرتبط با تولید کشاورزی در کشور مورد حمایت جدی دولت است.

خلیلیان گفت: تجربه نشان می‌دهد که با اعمال سیاست‌های منطقی، استفاده از فناوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌توان تولید محصولات کشاورزی را بهبود بخشید و در زمینه ارتقای امنیت غذایی گام‌های موثری برداشت.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: به طور قطع توسعه بخش کشاورزی با نگاه به حفظ منابع پایه برای استفاده پایدار از آنها صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تلاش در زمینه ارتقای سطح سلامت محصولات تولیدی از دیگر فعالیت‌هایی است که در اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد. 

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول