اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

بنادر«آلفا» و امیرآباد تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند

در پی بازدید مسئولان بندر آلفا آستاراخان روسیه از بندر امیرآباد، مقرر شد در آینده‌ای نزدیک تفاهم‌نامه همکاری بین مدیران این دو بندر امضا شود.

بنادر«آلفا» و امیرآباد تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، در راستای توسعه تجارت و افزایش تعامل بین بنادر حاشیه دریای خزر، آقای «الک» معاون بندر آلفا آستاراخان، صبح امروز از امکانات و تجهیزات و فعالیت‌های بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد دیدن کرد و مدیران و هیئت همراه طی جلسه‌ای در زمینه چگونگی جذب تجار، صاحبان کالا و صنایع، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

مدیر بندر امیرآباد با اشاره به وجود تجهیزات و امکانات به‌روز این بندر و موقعیت طلایی آن در شاهراه تجارت شمال جنوب، بندر امیرآباد را از لحاظ توانایی‌های بالقوه در جذب سرمایه‌گذاران، بسیار مناسب توصیف کرد.

سیدعلی نعیمی با اشاره به رکورد بیش از 3.5 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در سال گذشته و توجه به نقش استراتژیک این بندر در ارتباط بین کشورهای C.I.S، اظهار امیدواری کرد: روند سرمایه‌گذاری و افزایش بی‌سابقه حجم تخلیه و بارگیری کالا در این منطقه، همچنان رشد صعودی خود را حفظ کرده و به جایگاهی که مد نظر مدیران و برنامه‌ریزان آن است دست یابد. 

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد همچنین راه‌اندازی اسکله رو ـ رو ریلی در نیمه دوم سال گذشته و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر و بهتر در تخلیه و بارگیری با احداث چهار پست اسکله جدید را گام مهمی برای همکاری هرچه بیشتر با بنادر کشورهای همسایه عنوان کرد.

در ادامه، معاون بندر «آلفا» ضمن اشاره به وسعت بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، هدف از سفرش را استفاده از تجربیات بندر امیرآباد و به‌‌کارگیری آن در بندر آلفا اعلام کرد و گفت: از سه سال گذشته توانسته‌ایم تجهیزات خود را ارتقا داده و آلفا را به ریل راه‌آهن تجهیز کنیم و امیدواریم همکاری‌های بیشتری با بندر امیرآباد داشته باشیم. 

در پایان این نشست، مقرر شد؛ به منظور رشد هر چه بیشتر فعالیت‌های بنادر آلفا و امیرآباد، در آینده‌ای نزدیک تفاهم‌نامه همکاری، تنظیم و به امضای مدیران برسد.

انتهای پیام/86001/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول