اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد

حمایت از تولید ملی و استفاده از کالای ایرانی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اشتغال‌آفرینی را مورد تاکید رهبری دانست و گفت: اقتدار یک ملت ناشی از تولید است و اگر جامعه‌ای در عرصه تولید ملی موفق عمل کند بی‌شک عزت و اقتدار آن در جهان معنی پیدا خواهد کرد.

حمایت از تولید ملی و استفاده از کالای ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی دوشنبه در همایش بزرگ کارگری با عنوان "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی و تفکر بسیجی" اظهار کرد: افتخار نظام اسلامی است که در طول دفاع مقدس در حالیکه دشمن تمام قد با انواع تجهیزات به میدان آمده بود، وجبی از خاک ایران در دست دشمن قرار نگرفت و این برخلاف تاریخ ایران است که در آن سر میز مذاکرات بخش‌هایی از ایران در اثر بی‌کفایتی حاکمان وقت آن دوران از دست رفت.

وی، سال‌های دفاع مقدس را عرصه بروز و ظهور استعدادهای بی‌نظیر خواند که شهید برونسی و زوار به عنوان شهدای جامعه کارگری نمونه‌های آن بوده و با به تن کردن جامه رزم دین خود به نظام را ادا کردند.

رئیس کمیسیون صنایع و معدن مجلس گفت: در سال‌های دفاع مقدس شرایط به گونه‌‌ای بود که ایجاب می‌کرد رو در رو در میدان نبرد با دشمن درگیر شده و آن را به عقب راند، امروز نیز باید با همان صلابت و شکوه با دشمنی که با انواع تهدید، تحریم و فشارهای گوناگون به میدان آمده تا ما را شکست دهد، مبارزه جانانه کنیم.

کاهش 3 درصدی اخراج کارگران

وی، رمز موفقیت ایران در پیروزهای مختلف در عرصه‌های گوناگون را تبعیت از ولایت فقیه دانست و تاکید کرد: تا زمانیکه که ما بر سر آرمان‌های خود هستیم دشمن هم به تلاش خود ادامه خواهد داد تا ما را به زمین بزند اما در این راه فقط پیروی از رهبری و به کار بردن تدابیر ایشان می‌تواند ما را از گردنه‌های سخت عبور دهد.

رحمانی با تاکید بر شناخت مختصات و مشخصات جبهه امروز نبرد با دشمن گفت: اینکه مدیرکل اداره کار استان آمار از کاهش سه درصدی اخراج کارگران در استان را می‌دهد، ناشی از پیروز شدن ما در عرصه اقتصادی بر خلاف خواست دشمن زبون و مشکلاتی بوده که در این حوزه وجود داشته ضمن اینکه توانستیم در سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی به جایگاهی که رهبری بر آن تاکید داشتند، دست پیدا کنیم.

 اقتصاد مقاومتی به جای ریاضت اقتصادی

 رئیس کمیسیون صنایع و معدن مجلس در ادامه به بحث مطروحه رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: این لفظ نخستین بار توسط رهبر انقلاب به کار گرفته شد و با آنچه امروز در دنیا به عنوان ریاضت اقتصادی مطرح است کاملاً فرق دارد چرا که منظور نظر ایشان به کارگیری تفکر بسیجی در عرصه تولید است.

رحمانی، اشتغال‌آفرینی را مورد تاکید رهبری دانست و گفت: اقتدار یک ملت ناشی از تولید است و اگر جامعه‌ای در عرصه تولید ملی موفق عمل کند بی‌شک عزت و اقتدار آن در جهان معنی پیدا خواهد کرد.

وی، ظرفیت موجود در کشور در بخش صنعت و معدن ظرفیتی حقیقی نامید و تصریح کرد: می‌توان با بهره‌گیری درست و مناسب از این ظرفیت‌ها به قله‌های پیشرفت دست یافت.

رحمانی در ادامه برنامه‌ریزی و پرهیز از شتاب‌زدگی که رهبری معظم انقلاب بر آن تاکید داشته‌اند را عامل موفقیت در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: باید با برنامه‌های کارآمد و مدون وارد عرصه تولیدی و اقتصادی شد تا با تقویت این بخش به اقتدار نظام بیانجامد.

رحمانی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری گفت: باید کاری کرد تا فرمایشات رهبری در حد شعار باقی نماند چرا که انتخاب‌های ایشان براساس حساب و کتاب بوده و می‌توان گفت که نامگذاری‌های پنج سال اخیر پیش‌نیاز خلق حماسه‌های سیاسی و اقتصادی در سال جاری بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به جنگ پیچیده دشمنان علیه این نظام الهی در عرصه‌های مختلف، این نامگذاری نقشه راه اصلی و سیاستگذاری‌های کلان پیش روی کشور را مشخص می‌کند.

رحمانی تصریح کرد: سختی‌های اقتصادی در سال 91 بر کشورمان وارد شد که اینک نیازمند یک حماسه‌سازی برای عبور از گردنه های بحران اقتصادی است از این رو باید امروز با استفاده درست از ابزارها و اقدامات هدفمند و صحیح، گام‌های مثبتی در این حوزه برداشت.

وی اظهار کرد: اتصال نام حماسه به مسائل اقتصادی و سیاسی از سوی رهبر معظم انقلاب، نشانگر این است که وضعیت موجود نیاز به یک حرکت جهادی و تلاش مضاعف دارد و غفلت از هر یک از اینها، موجب غفلت از دیگری می‌شود.

فرهنگ‌سازی در استفاده از کالای ایران

 وی با تاکید بر حمایت از تولید ملی و استفاده از کالای ایرانی اظهار کرد: باید استفاده از کالای ایرانی یک امتیاز محسوب شود و این امر با تبدیل به فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: استان آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های خوبی در عرصه اقتصادی دارد و می‌توان گفت که به عنوان قطب صنعت ایران می‌تواند برای کشور در این زمینه پیشرو حماسه‌سازی باشد.

وی افزود: امروز در استان قطعات صنعتی تولید می‌شود که به دنیا صادر شده و در اختیار بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنعتی قرار می‌گیرد و نه به نام تبریز و استان که به نام ایران به دنیا عرضه می‌شود.

رحمانی گفت: نمی‌توان گفت تحریم فی‌نفسه خوب است یا بد بلکه نوع نگاه و برخورد ما با تحریم مهم است یعنی باید بدانیم که چگونه با آن برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: در همین جریانات تحریم بود که توانستیم ظرفیت استان را در بخش صنعت به وزارت نفت معرفی کنیم و ارتباط بین این دو را رقم بزنیم و از صاحبان صنایع انتظار داریم تا با تفکر بسیجی دنبال کار را گرفته و اجازه ندهند این ارتباط ابتر شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: با اتصال صنعت استان به صنعت نفت می‌توان بالاترین ظرفیت شغلی را در کشور ایجاد کرد و این میسر نخواهد بود مگر اینکه بسیجی‌وار وارد میدان شده و حماسه اقتصادی خلق کرد.

انتهای پیام/60001/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول