اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

امروز صورت گرفت

تغییر نمادین نشان خبرگزاری فارس در روز ملی خلیج فارس

به مناسبت دهم اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج فارس، لوگو و نشان «خبرگزاری فارس» به صورت نمادین به «خبرگزاری خلیج فارس» تغییر یافت و پیشانی سایت آن نیز تغییر کرد.

تغییر نمادین نشان خبرگزاری فارس در روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، تیرماه سال 1384 بود که به‌ پیشنهاد شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ و برای جلوگیری از مخدوش‌شدن هویت‌ فرهنگی‌ و تاریخی‌ ملت‌ ایران، شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ روز اخراج‌ پرتغالی‌ها از تنگه‌ هرمز (یعنی 10 اردیبهشت) را به‌ عنوان‌ روز ملی‌ خلیج‌ فارس‌ نامگذاری‌ کرد.

در همین راستا و در اسفند 1388 یعنی در دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت، این پیشنهاد مطرح شد که جشنواره سالانه فرهنگی و هنری خلیج فارس در روز ملی آن برگزار شود. این پیشنهاد در سال بعد به صورت استانی محقق شد و از سال 1390 به صورت رسمی نخستین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس کلید خورد.

 

 

در آیین پایانی این جشنواره که با معرفی برگزیدگان همراه بود، از خبرگزاری فارس نیز به دلیل صیانت از هویت تاریخی خلیج فارس تقدیر شد. در خلال این تقدیر، همایون امیرزاده دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی خلیج فارس پیشنهاد تغییر نام نمادین خبرگزاری فارس به «خبرگزاری خلیج فارس» را مطرح کرد که موافقت شد.

محمدحسین زیارتی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل خبرگزاری فارس با اشاره به این پیشینه، از تغییر هدر (پیشانی) سایت این خبرگزاری در روز ملی خلیج فارس خبر داد و گفت: به مناسبت دهم اردیبهشت و گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس، به مدت 24 ساعت عنوان خبرگزاری «فارس» به «خلیج فارس» تغییر کرد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول