اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم خبر داد

حل مشکل بیش از 15 هزار پرونده در مرکز مشاوره نیروی انتظامی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم از حل مشکل بیش از 15 هزار پرونده در مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان قم و کاهش رجوع این تعداد پرونده‌ به دادگاه‌ خبر داد.

حل مشکل بیش از 15 هزار پرونده در مرکز مشاوره نیروی انتظامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد صادقی در دیدار با آیت الله علوی گرگانی که پیش از ظهر امروز در دفتر معظم‌له برگزار شد به معرفی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم پرداخت و اظهار داشت: بیش از یک دهه از تاسیس معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی می‌گذرد. این معاونت به منظور برقراری ارتباط میان پلیس و مردم و همچنین ارتقاء سطح فرهنگ جامعه در ابعاد اجتماعی تاسیس شد تا بتواند تلاش‌های صورت گرفته توسط پلیس را استحضار مردم برساند و به گونه‌ای عمل کند که مردم واقعاً پلیس را از خود بدانند.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی از چهار اداره تشکیل شده است گفت: اداره اطلاع رسانی نخستین بخش از این معاونت است که وظیفه دارد کشفیات و خبرهای نیروی انتظامی که موجب خوشحالی مردم می‌شود را از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های ارتباطی در جامعه منعکس کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: اداره مستندات دیگر بخش این معاونت است که وظیفه رصد آسیب‌های اجتماعی موجود در بدنه جامعه را بر عهده دارد و از دیدگاه جرم شناسی، به بررسی این آسیب‌ها می‌پردازد و در نهایت راهکارهای کارشناسی پیشگیری و درمان آن را به اداره آموزش همگانی ارجاع می‌دهد.

صادقی اداره آموزش را سومین زیر مجموعه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ذکر کرد و گفت: کارشناسان اداره آموزش پلیس با حضور در مدارس، دانشگاه‌ها و سایر پایگاه‌های اجتماعی مشکلات و معضلات موجود در بدنه جامعه را برای مردم تبیین کرده و آسیب‌هایی که ممکن است برای فرد از جانب آن رخ دهد را تشریح کرده و هشدارهای لازم را گوشزد می‌کنند.

وی در ادامه به تشریح وظایف اداره برآورد و مطالعات اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: این اداره بافت جرم‌شناسی را در مناطق مختلف شهر رصد کرده و از مردم در خصوص معضلات و جرائم موجود در آن محل نظرسنجی کرده و بازخورد این بررسی‌ها را به فرماندهی انتظامی برای اخذ تصمیم مناسب ارجاع می‌دهند که با توجه به میزان و اهمیت جرم ممکن است با عملیات پلیسی با آن برخورد شود و یا نیاز به فرهنگ‌سازی داشته باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در بخش دیگری از این دیدار به ارائه گزارش از فعالیت‌های این معاونت در ایام نوروز پرداخت و بیان داشت: در ایام نوروز اکیپ‌های امنیت اخلاقی در ورودی‌ها و گلوگاه‌های قم حاضر شده و بانوان مسافری که قصد ورود به قم را داشته و مشکل بدحجابی داشتند، توسط پلیس زن ارشاد شده و قداست شهر قم برای آن‌ها تبیین می‌شد و در نهایت که ایام سال جدید، کمتر شاهد ناهنجاری‌های حجاب و عفاف در سطح قم بودیم.

صادقی استقرار مشاورین و مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها و مرکز مشاوره آرامش فرماندهی نیروی انتظامی قم را فعالیت دیگر این معاونت ذکر کرد و گفت: کارشناسان و کارشناسان ارشد روانشناسی بالینی در این مراکز به مردم مشاوره و راهنمایی می‌دهند تا مشکلاتی از قبیل مشکلات خانوادگی، مسائل حقوقی و سایر مواردی که مردم در زندگی روزمره دچار آن‌ می‌شوند را حل کنند.

وی رفع اختلافات و مشکلات به وجود آمده در خانواده‌ها را از نتایج فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: با مشاوره‌ای که کارشناسان برای حل مشکلات به مراجعین می‌دهند شاهد کاهش پرونده‌ها در دادگاه هستیم به طوری که در سال 91 بیش از 15 هزار پرونده توسط مرکز حل شده و از ارجاع به دادگاه بی‌نیاز شد.

انتهای پیام/78009/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول