اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول اجرای برنامه پنجم توسعه صورت می‌گیرد

اعزام 100 هزار نیروی کار اصفهانی به خارج از کشور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در طول اجرای برنامه پنجم توسعه باید 100 هزار نفر نیروی کار به خارج از کشور در حوزه فنی و مهندسی اعزام شوند.

اعزام 100 هزار نیروی کار اصفهانی به خارج از کشور

غلامعلی قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های کارگران در بخش‌های مختلف از جمله برنامه‌های اجرایی این اداره محسوب می‌شود، اظهار کرد: فرهنگ کار و تلاش به منظور افزایش تولیدات داخلی و دست‌یابی کشور به خود‌کفایی باید در سطح جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه موضوعی با عنوان سه‌جانبه‌گرایی در این اداره دنبال می‌شود، اضافه کرد: ارتباط بین کارگر، کارفرما و دولت با استفاده از این طرح دنبال می‌شود و در حال حاضر این اداره تعامل سازنده، مؤثر و مفیدی را با مجموعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و بدنه دولت در استان دنبال کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه این اداره به مجموعه مشکلات و مطالبات موجود در حوزه کارگری، کار‌فرمایی و بخش دولتی با استفاده از طرح سه‌جانبه‌گرایی رسیدگی و مدیریت می‌کند، تصریح کرد: در حوزه آموزش نیز این اداره اقدامات بسیاری را انجام می‌دهد و آموزش کارگران و کارفرمایان در ابعاد مختلف یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی این اداره به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال نیز از وظایف این اداره است، ادامه داد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان دبیر کارگروه اشتغال استان بوده و نظارت، فعالیت در حوزه اشتغال و توسعه کاریابی‌های داخلی و بین‌المللی از سیاست‌های اجرایی در راستای اشتغال‌زایی در سطح کشور محسوب می‌شود.

قادری با بیان اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی در راستای واگذاری بخشی از فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بخش خصوصی از برنامه‌های اجرایی در سطح کشور محسوب می‌شود، تأکید کرد: با راه‌اندازی کاریابی‌های بین‌المللی و داخلی، بخش حوزه اشتغال در استان برون سپاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی اشتغال اتباع خارجی نیز در استان اصفهان دنبال می‌شود، افزود: براساس قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شده است که در طول اجرای این برنامه باید 100 هزار نفر نیروی کار به خارج از کشور در حوزه فنی و مهندسی اعزام شوند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز وظایفی به این اداره واگذار شده است، گفت: تجلیل و تقدیر از کارگران و کارفرمایان یکی از مهم‌ترین این اقدامات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول