اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان خبر داد

رشد 100 درصدی درآمد کردستان / کل پروژه های سفر رهبری عملیاتی شدند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان از رشد 100 درصدی در آمدهای استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن خبر داد.

رشد 100 درصدی درآمد کردستان / کل پروژه های سفر رهبری عملیاتی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی استان کردستان در سنندج میزان درآمد مصوب استان در سال گذشته را 161 میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: درآمد مصوب استان در سال 90، 108 میلیارد تومان بود و سال 91 رشد 50 درصدی درآمد برای استان در نظر گرفته شده بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان ادامه داد: تحقق درآمدهای استان در سال گذشته 211 میلیارد تومان بود که شاهد رشد 31 درصدی درآمدهای استان نسبت به رقم مصوب قانون بودیم.

ازهاری از کسب رتبه اول کردستان در کشور از لحاظ تحقق درآمدها خبر داد و عنوان کرد: میزان تحقق درآمدهای استان در سال 91 نسبت به سال 90، 100 درصد رشد داشت.

وی به وضعیت بودجه سال 91 استان اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبارات پیوست قانون ابلاغی به استان در مجموع 580 میلیارد تومان بود که 63.4 درصد آن اختصاص داده شد و 340 میلیارد تومان نیز در بخش هزینه‌ای و عمرانی پرداخت شده است.

ازهاری میزان اعتبارات عمرانی پیوست قانون در استان را 470 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: از این میزان 56 درصد به عبارتی 266 میلیارد تومان آن اختصاص یافت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبارات ملی استانی شده در سال گذشته حدود 70 درصد، اعتبارات نفت 50 درصد و اعتبارات استانی هم 25 درصد بوده است.

ازهاری تصریح کرد: 100 میلیارد تومان هم ردیف عمرانی در طول سال گذشته به استان ابلاغ شد که از این میزان 84 میلیارد آن اختصاص یافت و بیش از 60 میلیارد تومان نیز از سوی خزانه به استان پرداخت شد.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان میزان اعتبارات هزینه‌ای استان را نیز 112 میلیارد تومان خواند و اضافه کرد: اعتبارات هزینه‌ای هم در قالب حقوق و مزایا سال گذشته در استان پرداخت شده است.

وی اعتبارات سایر ردیف‌ها که در طول سال به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد را 105 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حدود 250 میلیارد تومان اعتبار هم مربوط به پروژه‌های ملی جزو پیوست شماره یک قانون بود که سال گذشته 18 میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده 10 و 12 به استان اختصاص پیدا کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان یکی از برنامه‌های مهم و اثرگذار دولت در سال گذشته را پروژه‌های مهر ماندگار دانست و گفت: طی برنامه دولت، پروژه‌هایی که با تزریق اعتبارات لازم قابلیت به بهره‌برداری رسیدن تا خردادماه یا تیرماه امسال را داشتند جزو پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفتند.

وی تعداد پروژه‌های مهر ماندگار کردستان را 47 پروژه ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد 20 پروژه جزو پروژه‌های ملی استانی شده بودند که حدود 80.7 درصد از اعتبارات ملی استانی شده به این پروژه‌ها اختصاص پیدا کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار  کردستان خاطرنشان کرد: به 20 پروژه مهر ماندگار 86 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که عمدتا این پروژه‌ها مربوط به حوزه آبرسانی و سدسازی بودند.

ازهاری با اشاره به 22 اردیبهشت ماه سالروز سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به کردستان، عنوان کرد: کل پروژه‌های سفر رهبری به استان عملیاتی شده و بخشی هم به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان با بیان اینکه بیش از 95 درصد پروژه‌های رهبری به اتمام رسیده است از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست گزارشی از فعالیت‌های مربوط به این پروژه‌ها را به استانداری ارائه کنند.

انتهای پیام/79003/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول