اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان خبر داد

بهره‌برداری از پروژه‌های مهر ماندگار در کردستان

استاندار کردستان گفت: خردادماه سال‌جاری تعدادی از پروژه‌های مهر ماندگار همزمان با دور چهارم سفر رئیس جمهور به استان به بهره‌برداری می‌رسند.

بهره‌برداری از پروژه‌های مهر ماندگار در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار داشت: کردستان جزو استان‌های دارای بیشترین طرح مهر ماندگار است.

وی تصریح کرد: از 47 پروژه مهر ماندگار کردستان تعدادی مانند آبگیری سدها، نیروگاه، فاز اول دانشکده دندانپزشکی به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: امیدواریم سایر طرح‌های مهر ماندگار استان نیز در ماه آینده همزمان با دور چهارم سفر هیئت دولت به استان به بهره‌برداری برسند.

وی، بهره‌برداری از مرکز قلب استان را از جمله پروژه‌های مهر ماندگار در خردادماه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: با افتتاح این مرکز بسیاری از مشکلات مردم استان حل خواهد شد و دیگری نیازی به مراجعه به استان‌های همجوار نیست.

شهبازی تصریح کرد: بیمارستان سروآباد در فاز اول، اورژانس آن در ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بیمارستان شهرستان دهگلان نیز در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.

تولید سالانه 800 هزار تن گندم در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه کردستان پنجمین تولیدکننده گندم در کشور است، گفت: بخشی از درآمدهای استان مربوط به تولید سالیانه 800 هزار تن گندم در استان است.

ابراهیم حسن‌نژاد عنوان کرد: بیش از 680 میلیارد تومان درآمد استان به شکل مستقیم از تولید گندم ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: با کاهش میزان تولید گندم وضعیت اقتصادی نامناسبی در استان به‌وجود می‌آید بنابراین می‌توان ادعا کرد که این محصول در اقتصاد استان بسیار تأثیرگذار است.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسان هواشناسی در 14 سال گذشته در مناطق مختلف استان شاهد خشکسالی بوده‌ایم که با وجود این مشکلات محصولات زراعی استان کمترین آسیب را دیده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان اظهار داشت: ضروری است از محل اعتبارات ماده 10 و 12 توجه ویژه‌ای به بخش زراعی استان از جمله گندم شود.      

انتهای پیام/79003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول