اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی رئیس جمهور خبر داد

افتتاح 200 طرح مهر ماندگار تا دو ماه آینده

مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به بهره‌برداری از 400 پروژه مهر ماندگار در سنوات گذشته از افتتاح 200 طرح دیگر طی 2 ماه آینده خبر داد.

افتتاح 200 طرح مهر ماندگار تا دو ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر محرابیان در نشست مشترک با مدیران دستگاه‌های دولتی کردستان با اشاره به سرمایه‌گذاری 160 هزار میلیارد تومانی طرح‌های مهر ماندگار کشور گفت: این رقم به منظور ساخت 900 پروژه در نظر گرفته شده است.

وی تعداد طرح‌های افتتاح شده از این مجموعه را 400 مورد اعلام کرد و افزود: طی 2 ماه آینده 200 پروژه دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

مشاور عالی رئیس جمهور، 3 محور هماهنگی بین‌بخشی، فروش اوراق مشارکت و روش‌های مدیریت پروژه را عواملی دانست که در تحقق اجرای این طرح‌ها مؤثر بوده‌اند.

محرابیان تأکید کرد: این توفیقات در حالی صورت گرفت که دولت از نظر بودجه زیر فشار قرار داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کردستان نیز با اشاره به وجود 13 طرح مهر ماندگار در این حوزه اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، 2 سد گاران و زیویه با 130 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 120 میلیون لیتر مکعب حجم تنظیم آب به بهره‌برداری رسید.

شاهین پاک‌روح از آبگیری محدود سد سیازاخ در خرداد‌ماه امسال خبر داد و گفت: برای تکمیل این سد با حجم 20 میلیون متر مکعب آب نیاز به بودجه 50 میلیارد تومانی داریم.

وی با اشاره به آبگیری سد آزاد خاطر‌نشان کرد: آبگیری سد ژاوه نیز شهریور‌ماه انجام می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به وجود برخی مشکلات در بهره‌برداری از سد چراغ ویس گفت: برنامه‌ریزی برای این طرح 8 ماهه است اما در صورت کمک مالی دولت این پروژه نیز شهریور‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص شبکه‌های زهکشی سد چراغ ویس تصریح کرد: فاز نخست این طرح 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و توانایی اتمام آن را طی 3 ماه آینده داریم.

مشاور عالی رئیس جمهور نیز از اختصاص 50 درصد بودجه سال جاری ساخت سد چراغ ویس در اردیبهشت‌ماه خبر داد و تأکید کرد: عملیات احداث این سد باید تا خرداد‌ماه به اتمام برسد.

محرابیان اظهار کرد: سد سورال و شبکه سنگ سیاه نیز خرداد‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از افتتاح 7 پروژه آب و فاضلاب شهری کردستان در خرداد‌ماه خبر داد.

انتهای پیام/79012/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول