اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل:

هنوز زمان اقدام نظامی علیه ایران فرانرسیده است

گابی اشکنازی در سخنانی نادر با اشاره به اینکه زمان برای به کارگیری سایر گزینه‌ها علیه ایران باقی است، گفت، تنها زمانی که کارد به استخوان برسد باید به گزینه نظامی متوسل شد.

هنوز زمان اقدام نظامی علیه ایران فرانرسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس، «گابی اشکنازی» سه شنبه شب در گفت‌وگویی ویژه با شبکه خبری سی ان ان گفت: هنوز زمان برای به کارگیری گزینه‌های دیگر (غیر از گزینه نظامی) در قبال تهدید ایران وجود دارد. تا زمانی که کارد به استخوان شما نرسیده از گزینه نظامی علیه ایران استفاده نکنید.

وی در پاسخ به سئوالی درباره درخواست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی و ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین اسرائیل در مورد توسل به گزینه نظامی علیه ایران گفت: کابینه امنیتی در نهایت تصمیم خواهد گرفت اقدام به حمله نکند.

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل سپس افزود: سئوال این است که زمان مناسب برای بررسی گزینه نظامی چه موقع است. من به کابینه پیشنهاد می‌کنم ما هنوز زمان داریم. فکر می‌کنم گزینه نظامی آخرین راه است چراکه سایر گزینه‌ها باید به کار گرفته شوند.

گابی اشکنازی درباره اوضاع سوریه نیز اظهار داشت: غرب باید اقدام کند چراکه انجام ندادن هیچ اقدامی پیام اشتباهی ارسال می کند. تدابیر احتمالی می تواند شامل کمک به مخالفان سوری به روشی قاطع تر باشد نظیر ارائه سلاح به آنها برای کمک به براندازی بشار اسد و ایجاد منطقه پرواز ممنوع حداقل بر بخشی‌هایی از سوریه.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سقوط بشار اسد به نفع اسرائیل خواهد بود، گفت: این تصویری درهم و پیچیده است. با این حال، این موضوع خبر خوبی خواهد بود چراکه ضربه بزرگی به ایران و حزب الله وارد خواهد کرد.

اشکنازی در ادامه ادعاهای خود افزود: مردم باید بدانند سوریه قطب لجستیکی برای حزب الله به شمار می‌آید چراکه بیشتر تسلیحات حزب الله از طریق سوریه وارد می‌شوند و پول نیز از طریق ایران در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد. به علاوه، با سرنگونی اسد، ایران تنها متحد خود در منطقه را از دست می‌دهد.

البته رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت که احتمال دارد با سقوط بشار اسد، وجود ترور در مرزها، اسرائیل را تهدید کند، با این حال، گفت، این رژیم تجربه مقابله با این تهدیدات را دارد.

اشکنازی با اشاره به روابط تنش آلود اسرائیل با ترکیه بر سر حادثه کشتی مرمره گفت: بسیار حائز اهمیت است که روباط آنکارا و تل آویو بهبود یابد. وی ابراز امیدواری کرد مذاکرات کنونی میان دو طرف به نتیجه منجر شود.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول