اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار و تعاون آمل:

کاهش حوادث ناشی از کار مورد توجه قرار گیرد

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آمل گفت: کاهش حوادث ناشی از کار مورد توجه قرار گیرد.

کاهش حوادث ناشی از کار مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمد رمضانی صبح امروز در مراسم تجلیل از کارگران و کارآفرینان نمونه و تشکیلات برتر کارگری این شهرستان با بیان اینکه توسعه کشور مرهون زحمات کارگران است، اظهار داشت: در تمام مکاتب دنیا تضاد عمیقی میان کارگر و کارفرما وجود دارد اما نگرش دین اسلام به این دو قشر متفاوت است و آنها را در کنار هم دیده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته کارو کارگر تصریح کرد: سامانه پیامکی اداره کار و تعاون آمل به مناسبت این هفته مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا از طریق این سامانه، رای‌های صادره شوراهای حل اختلاف کارگری و کارفرمایی در جهت تکریم ارباب رجوع اطلاع‌رسانی شود.

رمضانی با تاکید بر اینکه حوادث ناشی کار یکی از دغدغه‌های این اداره به شمار می‌رود، افزود: کلاس‌های آموزشی پیشگیری از حوادث کار نیز در این شهرستان به بهره‌برداری رسید تا با ایجاد زمینه آموزش در میان این قشر این حوادث به حداقل کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 آمل شاهد 132 حادثه ناشی از کار بوده است، تصریح کرد: در این زمینه با دستگاه‌های متولی جلساتی برگزار و ساماندهی این امر مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل با بیان اینکه نشست‌های متعددی با هیئت مدیره کارفرمایان و انجمن صنفی کارگران برای افزایش کیفیت محیط کار برای کاهش حوادث برگزار شده است، گفت: سه تا پنج درصد کارگران شاغل در شهرستان در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی فعالیت می‌کنند که از حدود 50 هزار نیروی کار موجود، حدود 3 هزار نفر را شامل می‌شوند.

وی اذعان کرد: وقوع 85 درصد حوادث در میان این قشر نشان می‌دهد که کارگران در معرض آسیب قرار دارند.

رمضانی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته میزان حوادث در سال گذشته به 83 مورد کاهش یافته است.

این مسئول همچنین با اعلام اینکه تعدادی از کارگران این شهرستان برای دیدار با مقام معظم رهبری اعزام شدند از دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و کارگران صدمه دیده در حین کار خبر داد.

انتهای ‌پیام/‌86011/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول