اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

ساخت 110 مدرسه در مناطق زلزله‌زده ارسباران توسط خیران

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هم‌اکنون 110 مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان توسط خیرین ساخته شده یا در دست ساخت است و دانش‌آموزان ما در این مناطق مشکلی احساس نمی‌کنند.

ساخت 110 مدرسه در مناطق زلزله‌زده ارسباران توسط خیران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی، افزود: همدلی ملت ایران در حادثه زلزله ارسباران، یادآور دوران هشت سال دفاع مقدس بود و می‌توانیم این تجربه را به عنوان نمادی از اتحاد یک ملت به جهانیان عرضه کنیم.

وی با قدردانی از کمک‌های خیرین برای تسکین آلام مردم آسیب‌دیده از زلزله، تصریح کرد: در این حادثه تلاش کردیم کمک‌های خیرین را به سمت منافع عمومی مردم از قبیل ساخت مدرسه، خانه بهداشت و مسجد سوق دهیم و خوشبختانه در این زمینه پاسخ خوبی دریافت کردیم.

علیرضابیگی افزود: هم‌اکنون 110 مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان توسط خیرین ساخته شده یا در دست ساخت است و دانش‌آموزان ما در این مناطق مشکلی احساس نمی‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی بازگشایی مدارس در مناطق زلزله‌زده را یکی از صحنه‌های زیبا در این مناطق عنوان کرد و افزود: کودکان و فرزندان زلزله‌زدگان، بیشترین تألم خاطر را از این حادثه داشتند چرا که برای آنان قابل هضم نبود که همه چیز خود را به یکباره از دست داده‌اند؛ اما کمک‌های مردم و خیرین، مرهمی بر دردهای آنان بود.

وی آرامش کنونی مناطق زلزله‌زده را نتیجه همکاری مردم، کمک‌های خیرین و تصمیمات هوشمندانه و مدبرانه دولت در امر امدادرسانی و بازسازی دانست و افزود: با وجود این که سال گذشته از نظر اعتباری سال خوبی نبود، اما دولت با تمرکز امکانات خود در این مناطق، کارنامه درخشانی را ثبت کرد که مایه سرافرازی همه تلاشگران این عرصه شد.

علیرضابیگی با اشاره به برگزاری همایش مهر ایران، مرهم آذربایجان در فاصله یک ماه پس از وقوع زلزله ارسباران، اظهار داشت: این همایش با اعتماد به نفس و توکل به خدا و ایمان به نیت‌های خیر مردم برگزار شد و زیباترین صحنه‌ها از همدلی و نوع‌دوستی خیرین در آن رقم خورد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر مستندسازی و تدوین تمام تلاش‌هایی که برای امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده صورت گرفته و انتقال آنها به جامعه و نسل‌های بعدی تاکید کرد. 

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول